După 10 amenzi pe același lucru, Apple își schimbă practicile din AppStore

După 10 amenzi pe același lucru, Apple își schimbă practicile din AppStore

Autoritatea de concurență din Olanda a amendat în repetate rânduri Apple pentru nerespectarea unui ordin antitrust legat de tehnologia de plată și aplicațiile de întâlniri. Gigantul din Cupertino a fost amendat, în total, cu 50 de milioane de euro.

Astfel, după mai multe luni de la o decizie a autorităților olandeze și după ce a plătit zece amenzi pentru nerespectarea acesteia, Apple a făcut modificările necesare în privința plății în aplicații prin intermediul serviciilor terțe, conform The Verge.

Ca referință, la sfârșitul anului trecut, Autoritatea pentru Consumatori și Piețe din Olanda anunța, în urma unei plângeri făcute de Match Group, că Apple trebuie să faciliteze plățile prin sisteme terțe pentru aplicațiile de dating. Astfel, Apple a făcut unele modificări în acest sens în decursul ultimilor luni, dar autoritățile olandeze nu au fost mulțumite.

Apple renunță la lupta cu autoritățile olandeze

În sfârșit, la șapte luni de la decizie, gigantul american face, în sfârșit, modificările conforme deciziei. Astfel, este modificat comisionul plătit în cazul folosirii sistemelor terțe de plată. Mai exact, în loc de 27%, cât voia Apple inițial, acesta va fi mai mic cu 3% decât comisionul standard. Cu alte cuvinte, procentul oprit de Apple va fi 27% sau 12%, în funcție de încadrarea dezvoltatorilor.

În al doilea rând, Apple a renunțat la anumite cerințe foarte riguroase. Pe de o parte s-a renunțat la clauza prin care serviciile terțe de plăți trebuiau să fie disponibile în 99,9% din timp și să ofere un timp de răspuns de 300 de milisecunde.

Apoi, dezvoltatorii nu mai sunt obligați să aleagă între un sistem de plată terț în aplicație și un link către un sistem extern de plată. Acum, le pot folosi acum pe amândouă. Mai mult, în al doilea caz dezvoltatorii pot afișa acum valoarea plății în ecranul cu link-ul, ceea ce Apple interzicea până acum. În fine, compania americană a modificat limbajul folosit în mesajele pe care le afișează utilizatorilor atunci când acestora li se prezintă opțiunea plății cu un sistem terț.

Citește și:
Etichete: