Dezvoltatorii de jocuri ucrainieni și ruși au probleme: ce se întâmplă cu plățile Steam
În Ucraina și Rusia, dezvoltatorii de jocuri pe Steam nu pot primi în prezent câștiguri decât dacă deschid conturi bancare străine.
Mulți dezvoltatori de jocuri din Ucraina și Rusia nu vor primi veniturile Steam care le erau datorau în martie decât în aprilie sau, eventual, mai târziu. Valve spune că banca sa a adăugat noi reguli după ce Rusia a invadat Ucraina pe 24 februarie și, ca urmare, în prezent nu poate transfera bani în conturile din oricare dintre țări.
Dezvoltatorii de jocuri cu conturi bancare ucrainene sau rusești fie trebuie să aștepte ca Valve să se conformeze noilor reguli – compania spune că lucrează la o modalitate de a colecta și transmite noi informații solicitate de banca sa – fie să folosească un cont bancar străin pentru moment.
„Din cauza mediului actual, nu putem trimite plăți bancare în Belarus, Rusia și Ucraina”, a scris Valve într-un e-mail trimis dezvoltatorilor în urmă cu două săptămâni. Mesajul a fost postat pe Twitter de Stas Shostak, un dezvoltator de jocuri ucrainean care a lansat o serie de jocuri pe Steam.
„Orice solduri restante ale contului vor fi plătite de îndată ce pot fi trimise”, spune Valve. „Știm că acest lucru este foarte frustrant pentru toți cei implicați și sperăm să găsim o soluție mai bună în curând.”
Problemele continuă
Nota a fost primită prost pentru utilizarea „mediului” ca eufemism pentru „invazie” și pentru că dezvoltatorii de jocuri din Ucraina sunt privați de veniturile obținute atunci când au cea mai mare nevoie de ele. Cu toate acestea, o zi mai târziu, Shostak a postat un al doilea e-mail de la Valve, care a explicat problema în detaliu și și-a cerut scuze pentru concisitatea primului mesaj.
Shostak a fost uşurat să afle că pauza de plată este în cele din urmă o problemă tehnică, dar aproape două săptămâni mai târziu, nu ştie dacă problema va fi rezolvată la timp pentru plata din aprilie.
Nu este clar câți dezvoltatori se află în Ucraina și sunt afectați de plățile blocate, pe lângă studiourile mai mari din țară cum ar fi 4A Games, Frogwares și GSC Game World, dezvoltatorii individuali precum Shostak vor fi afectați cel mai mult de orice întârziere ulterioară a plăților.
Când problema a fost comunicată pentru prima dată pe 17 martie, alți câțiva dezvoltatori ucraineni au reacționat public pe Twitter.