Dacă bei cafea înainte de cumpărături, poți cheltui cu aproape 50% mai mulți bani: ce arată ultimele studii

Dacă bei cafea înainte de cumpărături, poți cheltui cu aproape 50% mai mulți bani: ce arată ultimele studii

Ceea ce ar putea părea un frappuccino suficient de inocent te-ar putea conduce pe o cale întunecată a achiziției impulsive, potrivit unor noi cercetări. Iată ce se întâmplă când bei cafea înainte de shopping.

Dacă bei doar o ceașcă de cafea cu cofeină înainte de a merge la cumpărături, ai putea să cheltuiești cu aproximativ 50 la sută mai mulți bani decât dacă ai fi consumat o cafea fără cofeină sau ai opta, în schimb, pentru apă. De asemenea, s-ar putea să te trezești cumpărând cu până la 30% mai multe articole, a constatat un studiu publicat în Journal of Marketing.

Și nu doar suma de bani cheltuită sau numărul de achiziții pot fi influențate de cofeină – poate afecta și tipurile de articole pe care le cumpărăm, împingându-ne potențial spre frivolități.

Dacă bei cafea, cumperi mai mult

„Cofeina, ca un puternic stimulent, eliberează dopamină în creier, care excită mintea și corpul. Acest lucru duce la o stare energetică superioară, care, la rândul său, sporește impulsivitatea și scade autocontrolul”, a spus autorul principal, Dipayan Biswas, într-un comunicat.

„Ca urmare, consumul de cofeină duce la impulsivitate la cumpărături în ceea ce privește numărul mai mare de articole achiziționate și cheltuielile mai mari”.

Într-o serie de experimente, Biswas și colegii au oferit cafea gratuită clienților la intrarea unui magazin de articole de uz casnic din Franța și a unui magazin universal din Spania. Peste 300 de persoane au primit o băutură gratuită – espresso cu cofeină, espresso decofeinizată sau apă – și apoi au fost rugați  le arate bonurile când au părăsit magazinul.

Încurajați de cofeină, cumpărătorii care au băut cafeaua cu cofeină au cheltuit mult mai mulți bani și au cumpărat mult mai multe articole decât cei care nu au băut. Într-un studiu, de exemplu, cumpărătorii care beau espresso cu cofeină au cheltuit în medie 27,48 EUR (28,91 USD) și au cumpărat în medie 2,16 articole, comparativ cu o cheltuială medie de 14,82 EUR (15,59 USD) pentru 1,45 articole pentru cei decofeinizat.

Și, a constatat studiul, unii dintre noi sunt mai susceptibili la efectele consumatoare ale cafelei decât alții. Consumatorii moderați de cafea – cei care beau până la două căni pe zi – sunt cel mai probabil să cumpere impulsiv înainte de cumpărături. Pentru consumatorii mari de cafea, însă, efectul acesteia pare să fie diminuat.

 

Citește și: