Cum va evolua Metaverse: ce spun specialiștii despre strategia produselor de tehnologie
Toată lumea vorbește despre Metaverse și cum va revoluționa acesta tot ce știm despre lumea virtuală până acum. Aflăm de la specialiști că Metaverse va evolua, mai precis, în trei etape suprapuse.
Liderii produselor de tehnologie trebuie să ia în calcul oportunitățile încă de pe acum, deși Metaverse nu va ajunge în ultima etapă decât abia în 2030.
Așadar, Metaverse va evolua în trei etape ce se vor suprapune: apariția, dezvoltarea și maturizarea, iar diversele schimbări în tehnologie, piață sau produse/servicii vor caracteriza fiecare etapă.
În acest sens, liderii produselor de tehnologie nu trebuie să aștepte maturizarea Metaverse-ului pentru a acționa. Avantajul strategic depinde de evaluarea oportunităților care construiesc încă de acum capacități de interacțiune, conținut și de infrastructură.
Chiar dacă Metaverse nu se va maturiza până în 2030, potențialul de a schimba modul în care indivizii sau organizațiile interacționează între ei sau cu mediul înconjurător este atât de mare încât furnizorii de servicii și produse de tehnologie au nevoie de o strategie încă de acum. Specialiștii de la Gartner ne recomandă să începem de pe acum să evaluăm oportunitățile în cadrul interacțiunii, conținutului și al infrastructurii necesare.
Etapele prin care va trece Metaverse-ul
Astfel, vor fi trei etape care se suprapun: apariția, dezvoltarea și maturizarea. În decursul dezvoltării unei strategii, liderii produselor de tehnologie trebuie să analizeze evoluția și traiectoria tehnologiilor noi apărute și a tendințelor incluse în experiențele Metaverse de la fiecare pas. Spre exemplu, în decursul altor perioade de evoluție tehnologică (de exemplu: Revoluția Industrială, Era serverelor, Era PC, Era telefoanelor mobile), mai mulți furnizori de tehnologie i-au înlocuit pe cei din era trecută. Așadar, fiecare organizație trebuie să își susțină o poziție competitivă într-un mediu care evoluează constant.
În final, specialiștii spun că se așteaptă ca într-un final să existe un singur Metaverse, similar cu modul cum există acum un singur internet. Astfel, nicio companie nu va deține, controla sau dezvolta toate tehnologiile necesare sau nu va avea capacitatea să își construiască propriul său unic Metaverse prin forțe proprii. În acest sens, obiectivul liderilor de produse tech este să înțeleagă calea evoluției Metaverse-ului, iar ca răspuns să facă niște pași importanți.
Aceștia trebuie să construiască produse și soluții pentru Metaverse prin care să genereze o cale a inovării bazată pe îmbinări ale tehnologiilor noi apărute, precum computerizarea spațială, în loc de o singură aplicație “mai bună decât oricare”. De asemenea, trebuie să identifice oportunitățile inspirate de Metaverse prin evaluarea situațiilor curente care aduc mare valoare, precum gaming-ul, aplicațiile de navigație și îndrumare, experiența realității virtuale (VR) și realității augmentate (AR) puse lângă produsele sau serviciile proprii.
Mai mult, liderii de produse tech trebuie să aibă în vedere și extinderea colaborării pentru a susține experiențele Metaverse prin implicarea proactivă în procesul de creare al unui ecosistem de standarde, conținut și parteneri care oferă servicii pentru a adresa aspectele în curs de dezvoltare din Metaverse. În plus, trebuie să pregătească și transformarea modelului de afacere pentru a evalua tendințele, precum super aplicațiile, compararea prețurilor și monitorizarea prin API.