08 sept. 2022 | 18:02

Cum fac românii cumpărături: ce indică statisticile despre comerțul online

ACTUALITATE
Cum fac românii cumpărături: ce indică statisticile despre comerțul online

De când a început pandemia, comerțul online a crescut, iar românii au început să facă cumpărături mai mult de pe internet. Iată unde se situează segmentul de e-commerce.

Conform statisticilor, în următorii patru ani, comerțul online va reprezenta până la 15% din totalul vânzărilor din retail. Astfel, trendul este unul pozitiv, deși formatele tradiționale de retail au continuat să se dezvolte, iar consumatorii români doresc în continuare să facă cumpărături offline.

Potrivit analizei companiei de consultanță CBRE, România este pe primul loc în Europa Centrală și de Est la cheltuielile consumatorilor pe alimente în magazinele fizice. Țara noastră se află pe un trend ascendent în ceea ce privește comerțul electronic pe termen scurt și mediu.

Comerțul online în România

Estimările arată că în următorii patru ani comerțul online va ajunge să reprezinte până la 15% din totalul vânzărilor din retail, un plus de 5 puncte procentuale. Chiar și cu o astfel de creștere există potențial suplimentar, deoarece media în regiunea Europei Centrale și de Est este estimată să atingă un procent de 20% în 2026.

În ceea ce privește produsele cumpărate cel mai mult de români online, acestea sunt articole de îmbrăcăminte și încălțăminte. Apoi, românii dau banii online pe electronice, spre deosebire de celelalte țări din CEE. A treia cea mai populară categorie din România este mâncare și băuturi, urmată de decorațiuni interioare și mobilier și produse media.

Ca referință, în primele trei trimestre ale anului 2021 s-a simțit o perioadă de creștere solidă pentru aplicațiile de retail în întreaga Europa. Instalările aplicațiilor au ajuns la 572 de milioane, în creștere cu trei puncte procentetuale de la an la an, scrie Economica. E-commercul a făcut ca aplicațiile de retail să devină una dintre categoriile de aplicațiile mobile cu cea mai rapidă creștere din Europa.

Surpriza a fost că, indiferent că restricțiile s-au redus progresiv pe parcursul anului 2021, unele subcategorii au continuat să înregistreze performanțe mai mari decât nivelurile lor anterioare pandemiei.