Cum economisești benzina sau motorina cu mașina ta, fără a o distruge. Fiecare șofer ar trebui să știe asta
Prețurile la combustibil au crescut la un nivel absolut maxim și nimeni nu știe sigur când acestea vor scădea, dacă o vor mai face. Află cum poți să economisești benzina sau motorina, însă fără a-ți distruge mașina.
Unii șoferi utilizează punctul neutru și vor lăsa vehiculul să coboară o pantă, în timp ce motorul merge la ralanti. Acest lucru nu este însă un lucru deloc inteligent. În afara faptului că nu este sigur, astfel că dacă șoferul se află într-o situație de urgență, puținul timp de a schimba viteza și de a accelera vehiculul în afara pericolul, mașinile produse de două decenii încoace, sunt dotate cu ceea ce se numește DFCO – tăierea combustibilului la decelerare.
Astfel că vehiculele moderne dețin cutii computerizate, iar fără ca accelerația să fie aplicată sistemul de gestionare a motorului unui vehicul echipat cu DFCO să își poată da seama că vehiculul coboară o pantă și reduce combustibilul.
Motorul va continua să se rotească și să funcționeze, deoarece motorul și roțile sunt conectate direct prin intermediul transmisiei. Vehiculul va relua arderea combustibilului atunci când este aplicată accelerația. În schimb, dacă decizi să mergi la neutru, vehiculul trebuie să folosească combustibil pentru a menține ralantiul.
Unii insistă că octanul suplimentar este cel mai bun pentru vehiculul tău și va avea ca rezultat o economie de combustibil mai bună, indiferent de vehicul. Adevărul este puțin mai complicat.
Pentru început, fiecare vehicul modern are ceea ce se numește „senzor de detonare”, iar acesta funcționează ca un mic microfon care analizează sunetul indicator. Unele vehicule au fost proiectate să funcționeze atât cu combustibil premium, cât și non-premium. Computerul de bord al vehiculului va ajusta raportul aer-combustibil pentru a compensa octanul redus, dar de obicei în detrimentul performanței și al economiei de combustibil.
Modalități simple prin care să economisești benzina și motorina
De obicei, mașina va funcționa folosind mai mult combustibil decât ar fi folosit dacă tocmai ai fi folosit o benzină mai scumpă. Alte vehicule sunt reglate pentru benzină obișnuită și nu pot profita de octanul suplimentar al combustibilului premium.
Un truc obișnuit este să oprești vehiculul la semafor. La urma urmei, vehiculul care economisește cel mai mult combustibil este cel care nu funcționează. Vehiculele moderne fac un pas mai departe cu sistemele de oprire-pornire: în esență, vehiculul oprește complet motorul când este oprit sau decelerează la viteze foarte mici.
Nu este doar un truc, ci s-a dovedit că sistemele de oprire-pornire au un efect pozitiv tangibil asupra economiei de combustibil. Totuși, asta nu înseamnă neapărat că orice mașină poate sau ar trebui să imite vehiculele moderne cu oprire și pornire.
De asemenea, în loc să cheltuiești bani pe soluții false de remediere rapidă, folosește acei bani pentru a te asigura că vehiculul tău este în cea mai bună formă de funcționare. Bujiile uzate, senzorii de emisii, convertoarele catalitice defectuoase și anvelopele subumflate pot avea un efect negativ asupra economiei de combustibil.