Criza semiconductorilor afectează industria auto: predicția specialiștilor

Criza semiconductorilor afectează industria auto: predicția specialiștilor

Penuria de semiconductori care a paralizat producția în 2021 este puțin probabil să se atenueze până în 2023, a spus un analist de la McKinsey.

Lipsa de cipuri pentru automobile nu se va reduce probabil în acest an, a spus un expert la firma de consultanță McKinsey, în ciuda angajamentelor de a spori capacitatea și a forței producătorilor auto și a furnizorilor de nivel 1 de a se angaja în contracte mai lungi cu producătorii de semiconductori.

„Ar putea fi o anumită îmbunătățire în 2023, dar nu mă aștept la vreo schimbare majoră în 2022”, a declarat Ondrej Burkacky, partener senior la McKinsey, care conduce sectorul global de semiconductori al companiei, înainte de lansarea unui raport privind industria auto și piața de cipuri până în 2030.

Burkacky a spus că aproximativ 5 milioane de vehicule planificate să fie construite în 2021 nu au putut fi asamblate din cauza deficitului de cipuri, iar alte 10 până la 15 milioane au fost afectate, ceea ce înseamnă că au fost construite fără anumite caracteristici sau utilizate module de înlocuire.

Criză dar a existat și profit

Cu toate acestea, unii producători de automobile au înregistrat marje record, deoarece au prioritizat producția de modele mai scumpe și mai electrificate.

Stellantis, de exemplu, a spus că deficitul a costat 20% din producția planificată — și a înregistrat o marjă a grupului auto de 11,8%. Richard Palmer, directorul financiar al Stellantis, a declarat că deficitul a atins vârful în al treilea trimestru din 2021.

Unii directori din domeniul auto au spus că deficitul de cipuri – cauzat în mare parte de cererea crescută din alte sectoare, cum ar fi electronicele de larg consum și computerele, care au lăsat industria auto în ultimul rând, se va atenua oarecum în a doua jumătate a anului 2022.

În același timp, creșterea cererii de semiconductori în toate sectoarele care a început în 2020 va continua, a spus Burkacky. Ca valoare, o industrie care acum generează venituri de 600 de miliarde de dolari va crește la 1 trilion de dolari în 2030.

Industria auto, care acum reprezintă 8% din piața semiconductoarelor în valoare, va fi zona cu cea mai rapidă creștere, cu o creștere anuală de 13 până la 15% până în 2030, a spus el — și va avea 14% din piață până în 2030.