Controale ANPC la STB. Ce nereguli au fost descoperite în mijloacele de transport în comun din București
Specialiștii trag semnalul de alarmă după ce comisarii ANPC au dispus mai multe anchete la troleele, autobuzele și tramvaiele STB. Aceștia au constatat că sunt probleme mari la sistemele de frânare şi alerte de incendiu, iar călătorii sunt supuși unui real pericol.
Mai multe autovehicule STB, retrase din ciruclație după controlul ANPC
Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), a venit cu dezvăluiri revoltătoare.
„În urmă cu 40 de zile am desfăşurat un control la autobazele şi depourile STB şi la acel moment am stabilit cu conducerea societăţii anumite măsuri care trebuie luate pe termen scurt, cum ar fi starea de curăţenie şi igienă a vehiculelor, aflate în stare avansată de murdărie, urmând să înceapă şi acţiuni pentru măsurile pe termen mediu şi lung. Din păcate, între timp nu s-a făcut nimic, cu excepţia faptului că am găsit câteva capete de mop şi câteva mături noi”, a spus Constantinescu.
Știrea inițială: Controale de amploare au avut loc, luni după-amiaza, la sediul STB. Comisarii ANPC au retras, în urma unei analize riguroase,au retras din circulație temporară nu mai puțin de 80 de autobuze, troleibuze şi tramvaie ale STB.
Peste 700 de troleibuze, autobuze și tramvaie au fost inspectate luni, 9 mai, de comiserii ANPC. Acești au cerut scoaterea a peste 10% dintre acestea, din cauză că nu respectau toate condițiile impuse.
„Cerem scuze bucureştenilor! La ei ne gândim atunci când acţionăm! Pentru a redresa STB, trebuie curaj, proiecte şi predictibilitate. Este totul vechi! Dar de ce este şi murdar? Poate fi şi distrus, dar nu are logică să nu repari! Şi tot aşa! Mopuri, substanţe şi oameni prea puţini. Suntem urmăriţi de neputinţa unor căpetenii inutile!”, a afirmat Horia Constantinescu, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor.
Astfel, angajații ANPC au desfășurat 15 acţiuni de control şi recontrol prin care au verificat 514 autobuze. Dintre acestea, au scos temporar din circulație 61 dintre acestea. Din 75 troleibuze, patru dintre ele au fost oprite, iar din 176 tramvaie, au fost scoase temporar până la remedierea abaterilor constatate 18.
„Unele vehicule aveau urme de uzură (elemente crăpate/lipsă, geamuri sparte, podea înfundată, şuruburi slăbite, linoleum dezlipit şi îndoi, scaune deteriorate, unele cu tapiţeria ruptă, uzată, neigienizată, îmbâcsită de praf, mânere lipsă, rupte, fără protecţie, scaune cu structură din lemn exfoliată, podea cu aplicaţii suplimentare de linoleum, ceea ce prezintă pericol de împiedicare, geamuri cu inscripţii (făcute de pasageri) cu marker permanent, care nu pot fi curăţate, cu burdufe deterioarate neigienizate corespunzător, vandalizate interior/exterior (tip graffiti), barele de susţinere având protecţia de poliuretan ruptă).”, au raportat angajații ANPC.
Un tramvai STB, impicat într-un incident grav, în Sectorul 5
O mamă a fost târâtă la propriu mai mulți metri de un vatman, după ce acesta a pornit vehicolul în timp ce femeia încerca să urce căruciorul în care se afla copilul său. Victima a fost rănită ușor, însă a avut nevoie de îngrijiri medicale. Vatmanul este acum cercetat penal de organele de ordin.
„Conducătorul tramvaiului a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind zero. Recomandăm conducătorilor de tramvaie să se asigure atunci când pleacă din staţie că toţi călătorii au urcat şi uşile tramvaiului sunt închise. ” a spus Andra Arsintescu, purtător de cuvânt Brigada Rutieră.