Consola care ”nu există” se bucură de vânzări record: performanța impresionantă a PlayStation 5

Consola care ”nu există” se bucură de vânzări record: performanța impresionantă a PlayStation 5

În teorie, PlayStation 5 s-a lansat pe 12 noiembrie 2020. În practică, nici după un an și jumătate nu o găsești la prețul gândit de producător, dar unitățile care au ajuns totuși la gameri sunt departe de a fi puține.

În condiții ideale, ar trebui să poți cumpăra un PlayStation 5 cu 2000 d lei în varianta digitală, fără unitate optică. Versiunea ”cu disc” ar trebui să aibă un preț de achiziție cu aproximativ 500 de lei în plus. Pentru că nu există aproape niciodată astfel de oferte, mari retaileri autohtoni, ca Altex sau Flanco au renunțat să mai listeze produsul, în timp ce eMag, prin intermediul vânzătorilor terți, ți-o vinde la preț dublu, între 4400 de lei și și 5100 de lei. Lăsând însă specula la o parte, Sony are totuși motive de bucurie.

PlayStation 5, o victorie impresionantă pentru Sony

Sony a vândut în ultimul trimestru aproximativ 2 milioane de console PlayStation 5. Vorbim, probabil, de toate pe care le-a produs. Nu este ca și cum găsești un PS5 pe rafturile magazinelor. Astfel, de la lansare și până în prezent, a livrat nu mai puțin de 19 milioane de unități.

Pe hârtie, aceasta nu este neapărat o victorie pentru gigantul japonez, în comparație cu statisticile din trimestrul patru al anului trecut. La acea vreme, mai ales în contextul sărbătorilor de iarnă, a reușit să comercializeze aproximativ 3,3 milioane de console.

Din păcate, după cum am explicat și mai sus, problema Sony nu este că nu-și vinde consolele produse, ci că nu poate nici după un an și jumătate să facă față cererii. Din cauza crizei de cipuri și semiconductori, este improbabil ca gigantul din spatele PlayStation ”să stea” prea curând pe stocuri de console.

Partea bună este că, cele care au ajuns în piață, sunt cu adevărat folosite. Jocurile de PS4 și PS5 se vând ca pâinea caldă. Într-un singur trimestru, au fost livrate 70,5 milioane de unități, în creștere semnificativă față de cele 61,4 milioane din aceeași perioadă a anului trecut. În final, vânzările de console, accesorii de gaming și jocuri au dus la o creștere de 4,9% a încasărilor diviziei de gaming din cadrul Sony, până la 5,1 miliarde de dolari.

Citește și: