Chinezii de la BYD, victorie importantă pe piața auto din Europa: parteneriatul semnat cu gigantul german SIXT
A existat o perioadă în care companiile de închiriere de mașini cumpărând cantități mari dintr-un anumit vehicul însemna că producătorul de mașini a avut probleme cu vânzarea acestor mașini clienților obișnuiți.
Pentru a continua producția, acești producători de automobile ar oferi companiilor de închiriere de mașini reduceri masive.
Când Tesla a spus același lucru în urmă cu un an, a primit un impuls de 100 de miliarde de dolari în capitalizarea pieței.
BYD a anunțat un acord destul de similar cu SIXT.
Titanul european de închiriere de mașini a cumpărat 100.000 de vehicule electrice de la BYD pentru a fi livrate în următorii șase ani. În cazul Tesla, acordul ar presupune livrarea tuturor celor 100.000 de vehicule electrice până în decembrie 2022, la 14 luni după semnarea contractului cu Hertz.
Producătorul american de vehicule electrice ar primi 4,2 miliarde de dolari pentru tranzacție, deoarece nu a oferit reduceri pentru Hertz. Nu este clar dacă BYD și SIXT au atins vreo condiție specială în ceea ce privește prețurile.
Tesla a deschis drumul
Pentru Tesla, înțelegerea cu Hertz ar fi binevenită doar într-o situație de cerere scăzută din partea clienților obișnuiți. Pentru BYD, vânzarea mașinilor sale către SIXT are un rol clar de PR: oamenii care obțin aceste vehicule electrice de la compania de închiriere de mașini pot decide că sunt suficient de buni pentru a-și cumpăra unul.
Deși BYD este foarte popular în China, majoritatea clienților europeni nu au auzit niciodată de acest brand. Producătorul auto chinez tocmai și-a început ofensiva europeană cu dealerii din Norvegia, Danemarca, Suedia, Germania, Franța, Țările de Jos, Belgia și Marea Britanie.
Primul vehicul care va ajunge în magazinele SIXT va fi ATTO 3, cunoscut și ca Yuan Plus. SUV-ul din segmentul C funcționează la 800 V, ceea ce îl face un vehicul mult mai ușor de încărcat rapid.
Dolphin împărtășește aceeași platformă electronică 3.0 cu SUV-ul și poate recupera 150 de kilometri de autonomie în doar cinci minute cu încărcătoare rapide. BYD nu a dezvăluit niciodată viteza maximă de încărcare, dar ar trebui să fie peste 200 kW.
Având în vedere că BYD va vinde și Han EV și Tang în Europa, acestea sunt celelalte două EV-uri pe care SIXT ar trebui să le ofere, chiar dacă nu par a fi cea mai accesibilă opțiune. Acestea fiind spuse, nu aș fi surprins dacă BYD Seal se alătură în curând celor trei vehicule pe care BYD le va vinde pe bătrânul continent
. Noul sedan este vehiculul electric pe care o companie de închiriere de mașini precum SIXT ar fi mai dispusă să-l cumpere.