Cea mai mare piață auto europeană pierde teren: Mercedes și Dacia printre câștigători
Dacia, Alfa Romeo, Polestar au depășit tendința descendentă de pe cea mai mare piață din Europa luna trecută.
Înmatriculările germane de mașini noi au scăzut cu 18%, la 224.558 în iunie, potrivit datelor publicate de autoritatea de transport auto KBA.
Problemele generate de aprovizionarea cu piese rezultate din războiul din Ucraina și blocarea din China din cauza COVID-19 au dus la disponibilitatea limitată a vehiculelor pentru consumatori pe cea mai mare piață auto din Europa.
Mercedes-Benz, Dacia, Alfa Romeo și Polestar s-au numărat printre mărcile care au raportat creșteri ale vânzărilor luna trecută.
Înmatriculările Polestar au crescut cu 59%, vânzările Dacia au crescut cu 40%, Alfa a crescut cu 19%, iar volumul Mercedes a crescut cu 9,5%.
Tesla mare pierzător al lunii
Marii perdanți ai lunii trecute au inclus Mazda, în scădere cu 50%, Tesla, în scădere cu 35% și Renault și Peugeot, ambele în scădere cu 34%. Volumul celor de la Fiat a scăzut cu 30 la sută, în timp ce Volkswagen a scăzut cu 24 la sută, iar Opel a scăzut cu 18 la sută.
Mai mult, alte nume mari care au pierdut în luna trecută sunt BMW care a avut o scădere de 10%, Audi care a avut o scădere de 13% și Volkswagen care a pierdut 24%.
Nici măcar brandul de lux Porsche nu a avut o lună bună. De altfel constructorul, parte a grupului Volkswagen a înregistrat o scădere de 3,5%.
Despre Jaguar nici nu are sens să discutăm. De altfel, constructorul britanic a înregistrat o scădere de 43%.
Vânzările de mașini complet electrice au scăzut cu 3,5% pentru o cotă de piață de 14,4%, în timp ce înmatriculările hibride plug-in au scăzut cu 16% pentru o cotă de 11,7%.
Înmatriculările Polestar pe șase luni au crescut cu 144 la sută, depășind numărul 2 Dacia cu 45 la sută.
În prima jumătate a anului, vânzările pe piața germană au scăzut cu 11%, până la 1,23 milioane.
Analiza completă este disponibilă aici.