Ce se întâmplă dacă mergi cu rezervorul mașinii aproape gol. Care sunt, de fapt, urmările dacă faci des asta

Ce se întâmplă dacă mergi cu rezervorul mașinii aproape gol. Care sunt, de fapt, urmările dacă faci des asta

Până nu demult, doar o parte din șoferi mergeau cu rezervorul mașinii aproape gol. Acum însă, după ce prețul carburantului a crescut considerabil, tot mai mulți șoferi ajung să alimenteze mașina cu strictul necesar.

Dacă ești unul dintre acești șoferi, află că dacă mergi cu rezervorul mașinii aproape gol, mașina ta se poate deteriora și implicit, să te coste mai mult decât te așteptai. Pentru a funcționa în parametrii normali și a dezvolta puterea optimă, un motor are nevoie de aer și carburant.

În motor, carburantul este pompat de o pompă, iar aceasta este încorporată într-un corp din plastic în partea de jos, iar la capătul de absorbție este atașat un filtru ce are rolul de a îndepărta impuritățile. Pompa de benzină este răcită tot cu ajutorul carburantului, iar acest lucru poate avea lor doar dacă rezervorul are suficient carburant.

Atunci când în rezervor nu este suficient combustibil, atunci pompa va absorbi aer, lucru care va duce la încălzirea acesteia. Dacă este o practică obișnuită pentru tine, află că în timp, pompa va ceda. Atunci când carburantul este tot mai puțin, mișcarea lichidului din rezervor va determina și impuritățile să se deplaseze către filtrul pompei de benzină.

Astfel, este blocată absorbția de benzină care va spori riscul ca aceasta să se înfunde. Particulele respective pot bloca accesului lichidului prin filtru și poți ajunge din nou la o piesă deteriorată care te va costa suficient. Vârsta autoturismului, dar și calitatea pieselor joacă un rol important în acest sens.

De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor
De ce sa nu circuli cu putin carburant in rezervor

Rezervorul aproape gol te poate determina să scoți mai mulți bani din buzunar

Atunci când benzina lipsește din rezervor, lichidul poate ajunge prin inejectoare la doar câțiva cilindri ai motorului. Pentru că acesta nu va funcționa corespunzător, în curând se poate opri din cauza lipsei amestecului carburant în camera de ardere.

Chiar dacă la o primă vedere nu pare ceva grav, urmările pot fi mult mai costisitoare. Așadar, dacă motorul suportă turații mari, Blocul Electronic de Comandă va seta amestecul de carburant la o proporție de 11:1 – 12:1 pentru a proteja anumite piese și pentru a controla temperatura din camera de ardere.

Insuficiența carburantului ar putea avea consecințe grave care pot favoriza detonația. Aceasta reprezintă un adevărat pericol în cazul motoarelor cu ardere internă și îți poate scoate bani serioși din buzunar. Riscul ca aceste detonații să aibă loc crește atunci când motorul este forțat la turații mai mari, iar cantitatea de carburant injectat nu este suficientă pentru a ține sub control aprinderea internă. Cel mai indicat este să eviți să mergi cu rezervorul aproape gol în mod obișnuit.