23 iun. 2022 | 12:25

Ce se întâmplă cu Ford în Germania, dar în România: schimbările majore ale gigantului auto pe piața europeană

ACTUALITATE
Ce se întâmplă cu Ford în Germania, dar în România: schimbările majore ale gigantului auto pe piața europeană

Ford schimbă strategia în Europa.

Ford nu are de gând să înlocuiască producția Focus la fabrica sa din Saarlouis, Germania, în 2025. În schimb, compania americană va căuta „oportunități alternative” pentru fabrică, inclusiv vânzarea acesteia unui alt producător de automobile, a declarat Stuart Rowley, președintele Ford pentru Europa.

„Căutăm alte oportunități alternative pentru producția de vehicule la Saarlouis, inclusiv alți producători”, a spus Rowley. „Nu avem în ciclul nostru de planificare un model suplimentar care să intre în Saarlouis”.

Saarlouis a pierdut în fața fabricii Ford din Valencia, Spania, în încercarea sa de a produce vehicule pe arhitectura de vehicule electrice de nouă generație a companiei începând cu sfârșitul acestui deceniu, a declarat Ford într-un comunicat.

Atât Valencia, cât și Saarlouis vor experimenta reduceri „semnificative” de locuri de muncă, pe măsură ce Ford se îndreaptă către un viitor exclusiv electric, a avertizat Rowley. „Realitatea industriei este că producția de vehicule electrice va necesita mai puțini oameni”, a spus el.

Ford are în prezent 6.000 de angajați în Valencia și 4.600 în Saarlouis. Sediul Ford din Köln, Germania, nu este afectat de reducerea numărului de angajați. Rowley nu a dat nicio cifră sau un interval de timp pentru reducerea numărului de angajați.

Fabrica construiește în prezent SUV-ul compact Kuga alături de monovolumele mari Galaxy și S-Max.

Fabrica din România

Saarlouis, care a primit o investiție de 600 de milioane de euro în 2017 pentru a putea fabrica modelul Focus, a fost de multă vreme amenințată, deoarece Ford a evoluat către zone cu un nivel de costuri mai mici din Europa.

Aceste locații includ și unitatea din Craiova, România, unde este construit SUV-ul mic Puma.

Totuși la începutul anului, constructorul auto Ford a anunţat că a transferat fabrica de la Craiova partenerului său Ford Otosan, cel mai mare producător de vehicule comerciale din Europa, acest proces fiind condiţionat de aprobările autorităţilor relevante şi ca urmare a consultărilor.

În acest context, Comisia Europeană a aprobat în temeiul reglementărilor UE în domeniul fuziunilor, preluarea societăţii Ford România SA din România de către Ford Otomotiv Sanayi A.Ş. (Ford Otosan) din Turcia, informează un comunicat de presă al Executivului comunitar.

„Comisia a ajuns la concluzia că achiziţia propusă nu ridică motive de îngrijorare cu privire la concurenţă, având în vedere că nu există suprapuneri între activităţile celor două companii, iar acestea nu sunt active pe aceleaşi pieţe din Spaţiul Economic European”, se arată în comunicatul Comisiei.