Ce fac româncele cu banii. Nici vorbă de shopping sau saloane de înfrumusețare, își bagă banii în investiții, pentru a-i înmulți
Româncele noastre par să fi înțeles importanța investițiilor și necesitatea de a obține independență financiară și stabilitate economică pe termen lung.
Din acest motiv, se pare că reprezentantele sexului frumos de la noi din țară își gestionează banii cu foarte mare atenție, punând pe primul plan investițiile. Apelând la această strategie, femeile speră să reușească să-și sporească averea, să devină independente și să se pună la adăpost de perioadele de incapacitate de muncă, atunci când vor ieși la pensie, spre exemplu.
Un studiu recent arată că româncele noastre sunt mai implicate în investiții decât alte femei din regiune sau din fostul bloc sovietic. Ca referință, o analiză de specialitate recent efectuată ne situează peste poloneze, dar și peste femei din state pe care le considerăm mai dezvoltate din punct de vedere economic, precum Franța sau Spania.
Româncele „s-au pus” pe făcut bani
„Cel mai mare procent de femei în rândul investitorilor în acțiuni se află în România, unde femeile constituie până la 17% din totalul celor care dețin acțiuni în portofoliu.
Următoarele țări în clasament sunt Polonia, Portugalia și Italia cu circa 10% femei din totalul investitorilor. Cel mai mic număr de femei printre deținătorii de acțiuni se găsește în Republica Cehă (3%) și în Slovacia (2%)”, reiese dintr-un studiu despre profilul investitorului în acțiuni, realizat de XTB, casă de brokeraj pe bursele internaționale.
Interesant este, de asemenea, că tot la noi regăsim și cel mai mare procent de femei care investesc în crypto – 12% din totalul investitorilor, a reieșit dintr-un alt studiu al aceleiași case de brokeraj, realizat în luna martie a anului curent.
Totuși, deși ponderea femeilor ce investesc este semnificativă, analizele scot la iveală că bărbații rămân cei mai activi investitori – ei constituie 87% din totalul investitorilor XTB, din întreaga lume, care au acțiuni în portofoliu.
Specialiștii au realizat și un așa zis portret al investitorului tipic la bursă. „Investitorul tipic la bursă este un bărbat de 36 de ani care preferă să cumpere acțiuni ale companiilor listate la bursa de pe piața din țara sa de origine. De obicei, acesta efectuează, în medie, 17 tranzacții de cumpărare sau vânzare de acțiuni pe cursul anului și folosește aplicația mobilă pentru tranzacționare „.