Blizzard vrea să știi totul: cum va fi monetizat Diablo 4
Blizzard și-a detaliat planurile pentru magazinul din joc al Diablo 4, permisul de sezon și o mulțime de conținut post-lansare.
Diablo 4 va fi susținut de o „armată de dezvoltatori” care lucrează la un nou conținut sezonier în anii următori, a spus Blizzard în noua actualizare trimestrială, cu actualizări și conținut nou, de la luciu și calitatea vieții, la noi funcții majore, misiuni, inamici, articole, evenimente live și, bineînțeles, season pass.
Sezoanele din Diablo 4 vor fi modelate după cele din Diablo 3: jucătorii vor începe fiecare nou sezon cu un personaj nou-nouț (personajele existente vor rămâne accesibile în „Tărâmul Etern”), fără obiecte sau aur din sezonul anterior reportat.
„Credem că este important ca jucătorii să vadă că jocul se schimbă în moduri semnificative”, a scris directorul asociat de joc Joe Piepiora. „Fiecare sezon va fi lansat cu o nouă funcție de joc și o serie de misiuni care introduce noi provocări, mistere și posibilități în experiența de creștere a nivelului.”
Evenimentele live sezoniere ar putea include lucruri precum o invazie a Drowned pe durata unui weekend (cu avertisment prealabil, astfel încât jucătorii să fie pregătiți pentru aceasta) sau sosirea unui nou comerciant, probabil în trecere. Season Journeys din Diablo 3 vor reveni și ele, oferind recompense limitate în timp pentru jucătorii care pot îndeplini anumite sarcini. Călătoriile sezoniere sunt separate de permisul de sezon și sunt gratuite pentru toți jucătorii, dar îndeplinirea obiectivelor de călătorie va permite progres de-a lungul season pass-ului.
Transparență mai mare
Abonamentele de sezon vor oferi articole cosmetice și monede premium atât de-a lungul pistelor de recompense gratuite, cât și plătite. Booster-urile care accelerează progresul de-a lungul sezonului vor fi, de asemenea, puse în joc, dar pentru că au impact asupra jocului, vor fi doar pe pistă gratuită – și, deși jucătorii pot achiziționa direct niveluri de permis de sezon, acest lucru nu va accelera accesul la sezon, deoarece sunt legate de etapele de progres.
„Cu alte cuvinte, nu există nicio modalitate de a obține o creștere rapidă a sezonului prin cumpărarea de niveluri”, a spus directorul de produs Diablo 4, Kegan Clark.
„Diablo 4 va fi livrat cu sute de transmog-uri deblocabile în joc, inclusiv zeci de seturi de armuri de cea mai înaltă calitate vizuală”, a scris Clark. „Există piese incredibile — articole de calitate unice și legendare — pe care jucătorii le pot găsi fără să meargă vreodată la Magazin. Magazinul oferă mai multă diversitate de opțiuni, nu alegeri sistematic mai bune.”
Este de înțeles de ce Blizzard dorește să abordeze preocupările legate de schemele de monetizare. Amintiri din casa de licitații pe bani reali din Diablo 3 încă persistă ca mirosul de mâncare veche pentru pisici din fundul coșului de gunoi din bucătărie, iar mai recent Blizzard s-a confruntat cu o reacție urâtă legat de microtranzacțiile din Diablo Immortal. Dar jocul respectiv este gratuit și se concentrează în primul rând pe platformele mobile, unde monetizarea agresivă este mai comună și acceptată pe scară largă. Diablo 4, totuși, va fi o versiune cu preț premium pe PC și console, un public care este mai sensibil la și mai puțin iertător astfel de practici.
Diablo 4 este să sosească undeva în 2023.