Audi își schimbă strategia: ce se întâmplă cu două modele cunoscute
Audi va renunța treptat la producția modelelor sale A1, Q2, deoarece se concentrează pe vehiculele cu marjă mai mare.
Audi va elimina două dintre cele mai mici vehicule ale sale, A1 și Q2, deoarece producătorul auto se concentrează pe vehicule de lux mai profitabile și mai mari.
Hatchback-ul A1 și crossover-ul Q2 nu vor fi înlocuite la terminarea duratei de viață actuale, a declarat CEO-ul Audi, Markus Duesmann, pentru ziarul de afaceri german Handelsblatt.
Grupul Volkswagen, părintele Audi, a redefinit rolul mărcilor individuale ale grupului, realinând Audi în statutul său premium, a spus Duesmann.
„Vom limita gama de modele în jos și o vom extinde în sus”, a spus Duesmann. „Acordăm prioritate altor segmente”.
A1 a fost lansat în 2010 și împarte o platformă a Grupului VW cu hatchback-urile mici VW Polo și Seat Ibiza. A1-a doua generație a fost pusă în vânzare în 2018.
Q2 a fost introdus în 2016 ca cel mai mic membru al familiei Audi Q de SUV/crossover. Se adresează cumpărătorilor de mașini de lux, care își doresc un vehicul practic pentru orașele unde parcarea este limitată.
Audi a vândut 56.883 de unități ale A1 în Europa anul trecut, în scădere cu 1% față de 2020, potrivit cercetătorilor de piață JATO Dynamics. Vânzările din T2 au scăzut cu 6%, la 53.183.
Germanii se reorientează
Din cauza blocajelor permanente ale semiconductoarelor, Grupul VW, la fel ca alți producători de automobile, folosește cipurile disponibile în modele mai profitabile ori de câte ori este posibil.
„În grup, încercăm să asigurăm rezultatul general. De aceea acordăm prioritate modelelor cu o cotă mai mare de profit”, a spus Duesmann.
Duesmann a spus că se așteaptă la o îmbunătățire a furnizării de semiconductori în cursul anului.
Concurenții Audi, BMW și Mercedes-Benz, construiesc, de asemenea, cipurile disponibile în principal în modelele scumpe și, de asemenea, se concentrează mai mult pe mașinile profitabile din clasa superioară și pe mașinile de lux în general, de ceva timp. Ambii producători auto își extind gama în aceste segmente.
Duesmann a repetat, de asemenea, planul Audi de a dezvolta un sedan emblematic de lux complet electric, bazat pe conceptul său Grandsphere, care va avea un interior spațios, sistem electric nou și software nou.
„Suntem conform programului și vom aduce modelul la drum în 2025”, a spus el pentru Handelsblatt. „După aceea, vor mai exista și alte modele pe platformă, inclusiv variante la Bentley și Porsche”.