Apple vrea să îți „fure” mașina: ce ar putea face prin funcția CarPlay
Apple a dezvăluit în iunie următoarea generație de CarPlay, care a schimbat fundamental modul în care oamenii interacționează cu vehiculele lor, iar următoarea generație de CarPlay merge și mai departe prin integrarea profundă cu hardware-ul unei mașini.
CarPlay va putea oferi conținut pentru mai multe ecrane din interiorul vehiculului, creând o experiență unificată și consecventă. O integrare mai profundă cu vehiculul va permite utilizatorilor să facă lucruri precum controlul radioului sau schimbarea climei direct prin CarPlay, iar folosind datele vehiculului, CarPlay va afișa fără probleme viteza, nivelul combustibilului, temperatura și multe altele pe panoul de instrumente.
Utilizatorii își vor putea personaliza experiența de condus alegând diferite modele de grup de indicatori și, cu suport suplimentar pentru widget-uri, utilizatorii vor avea informații dintr-o privire din Vreme și muzică chiar pe tabloul de bord al mașinii. Mai multe informații despre următoarea generație de CarPlay vor fi distribuite în viitor, iar vehiculele vor începe să fie anunțate la sfârșitul anului viitor.
Ce spune Apple
Managerul de inginerie Apple, Emily Schubert, a spus că 98% dintre mașinile noi din SUA vin cu CarPlay instalat. Ea a oferit o statistică șocantă: 79% dintre cumpărătorii din SUA ar cumpăra o mașină doar dacă ar avea CarPlay.
„Este o caracteristică obligatorie atunci când cumpărați un vehicul nou”, a spus Schubert în timpul unei prezentări a noilor funcții.
„Credem că acest lucru ar putea duce în cele din urmă la Apple să furnizeze servicii prin intermediul platformelor de senzori auto”, a scris analistul Goldman Sachs Rod Hall în iunie despre următoarea generație CarPlay.
Următoarea generație de CarPlay va avea nevoie de o adoptare semnificativă din partea producătorilor de automobile pentru a oferi software-ului Apple acces la sistemele de bază. Apple a sugerat că a asigurat cooperarea mai multor producători de automobile importante.
„Conducătorii de automobile din întreaga lume sunt încântați să aducă această nouă versiune de CarPlay clienților”, a adăugat Schubert înainte de a afișa un slide cu 14 mărci de producători de automobile, inclusiv Ford, Mercedes-Benz și Audi.