Apple, Samsung, Xiaomi: cine face legea în piața de telefoane, cine a vândut mai multe
2021 a fost un an excepțional pentru piața smartphone-urilor, la nivel global. S-au realizat vânzări la volume impresionante, iar clasamentul celor mai râvnite mărci arată destul de interesant pentru pasionații din domeniu.
În cifre, piața smartphone-urilor în 2021 stă astfel:
-1,35 miliarde de smartphone-uri vândute.
-o creștere a vânzărilor cu 70 de milioane mai multe decât în 2020.
Trebuie menționat, de asemenea, faptul că Apple a încheiat ultimul trimestru din 2021 devansând rivalul Samsung și vânzând aproape 85 de milioane de unități. Cei de la Samsung trebuie să se mulțumească cu a doua poziție în clasamentul liderilor pieței de profit, cu aproape 69 milioane de telefoane vândute.
Ei bine, acestea sunt rezultatele numai pe ultimul trimestru din 2021. Per ansamblu, în anul trecut, Samsung a deținut supremația.
Samsung rămâne liderul incontestabil al vânzărilor pe 2021
Mai exact, arată cifrele oficiale, Samsung a fost lider, cu 272 milioane telefoane livrate, creștere de 6% față de 2020. Apple înregistrează astfel un nou record, cu o creștere de 40% a vânzărilor pe întreg parcursului noului an. Foarte de folos pentru stabilirea acestui record au fost vânzările din China, care s-au apreciat semnificativ.
A fost un an excepțional și pentru producătorul Xiaomi. Acesta a înregistrat o cifră record în vânzări, de 191 milioane unități, consemnând astfel o creștere de 30% a volumului, per ansamblu.
Nici celor de la Vivo nu le-a mers deloc rău. Ei ocupa al cincilea loc în clasamentul celor mai puternici producători de smartphone în anul 2021. Compania a înregistrat vânzări care se ridică la frumoasa cifră de 128 de milioane unități.
Pe tot parcursul anului 2021, gigantul Apple a reușit să vândă 235 de milioane de bucăți, în întreaga lume.
În total, cei mai puternici cinci producători din lume fac regulile pe piața smartphone la nivel global, aceștia însumând nu mai puțin de 65% din cota de piață din întreaga lume, pe acest segment. Ca idee, liderul Samsung a încheiat anul cu o cotă de piață de 23%.