Amenințarea Netflix, de unde nu te aștepți: cine a detronat încasările celui mai îndrăgit serviciu de streaming

Amenințarea Netflix, de unde nu te aștepți: cine a detronat încasările celui mai îndrăgit serviciu de streaming

Netflix este destinația preferată pentru divertisment a unui număr record de oameni din fiecare colț al mapamondului. Din păcate, asta nu este suficient, iar la capitolul încasări, altă platformă face legea.

În 2021, Netflix a făcut istorie, a reușit să depășească YouTube, un serviciu de streaming gratuit, la popularitate. Nu a trecut însă mult până când platforma celor de la Google, mai mult o rețea de socializare decât serviciu de streaming, a luat fața Netflix la ceva semnificativ mai important.

YouTube, peste Netflix, HBO Max sau Disney+

De aproape un deceniu, când vine vorba de servicii de streaming, cei de la Netflix au făcut o treabă foarte bună în a-și rotunji veniturile și a stabili sau depăși record după record pe partea de încasări. Pe termen lung, însă, rețeta adoptată de Netflix pare totuși să fie mai profitabilă. Un raport publicat de Mirabaud Equity Research atrage atenția asupra faptului că YouTube urmează să genereze mai mulți bani decât cea mai populară platformă pentru filme și seriale, chiar dacă amândouă oferă conținut video.

Ca referință, YouTube a obținut venituri din publicitate în valoare de 7,2 miliarde de dolari doar în al treilea trimestru din 2021, o creștere fabuloasă de 43% comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. De partea cealaltă a baricadei, Netflix se laudă cu venituri trimestriale de 7,5 miliarde de dolari în aceeași perioadă și cu o creștere de doar 16% de la an la an.

În final, analistul Neil Campling de la Mirabaud este de părere că în următoarele luni, dacă nu cumva a făcut-o deja, YouTube va eclipsa Netflix, devenind noul rege al streamingului. Dintr-un punct de vedere, asta se întâmplă deja. Dacă YouTube ar fi o companie de sine stătătoare și nu o parte din Google, respectiv Alphabet, ar fi evaluată între 600 și 700 de miliarde de dolari, conform aceluiași raport citat mai sus. Capitalizarea de piață a Netflix este de doar 265 miliarde de dolari.

Unul dintre avantajele YouTube ține și de componenta live a ecuației, serviciu care lipsește de pe Netflix. Un concert din 2020 al rapperului Travis Scott, transmis simultan în Fortnite și pe YouTube a fost urmărit în timp real de peste 140 de milioane de persoane. Mai multe decât atât, 142 de milioane de persoane s-au uitat de-a lungul a 8 zile la creatorul de conținut video MrBeast, tot pe Youtube, în timp ce acesta a recreat serialul „Squid Game” difuzat de Netflix.

Citește și: