Afacerea cu care o româncă a dat lovitura: fructul afrodiziac de care se folosește ca să le vândă americanilor cea mai rafinată delicatesă
O româncă a dat lovitura cu afacerea sa în America. Aceasta vinde produse care conțin un fruct afrodiziac și se bucură de un real succes pe piața americană.
Maria Cioban se muta în SUA în anul 2016, acela fiind și anul în care s-a hotărât să își deschidă o afacere cu dulciuri. Drumul său nu a fost unul ușor, pornind de jos, iar în prezent ajungând a fi asistentul executiv al CEO-ului AXA New York, fiind o companie cu renume mondial în ceea ce privește asigurările.
Femeia a povestit că atunci când s-a mutat acolo, nu stăpânea foarte bine limba engleză, iar în acest sens a ajutat-o primul job, acela de recepționer la un cabinet stomatologic. În urmă cu trei ani însă, norocul i-a surâs și după ce a aplicat la un job, aceasta a fost acceptată și a început să câștige un salariu decen.
„Înainte de AXA am lucrat la o companie de marketing pentru CEO. Acolo am simţit pentru prima dată stilul american. A fost o experienţă interesantă să vezi cum operează o companie americană. Cât de duri erau. În America, la companiile pur americane, îţi pierzi foarte uşor jobul“, a explicat Maria.
Aceasta s-a născut în Tureni și a decis că ar putea să devină antreprenor, cu toate că această piață este una foarte competitivă în SUA. Inițial, ea a început o afacere în mediul online promovând o linie vestimentară sport, doar că lucrurile nu au mers așa cum spera.
Cu toate că este cunoscut faptul că americanii nu sunt interesați de calitatea mâncării, Maria s-a decis să deschidă o cofetărie vegană.
„Când m-am mutat în America am simţit că lipseşte calitatea mâncării. Dar nu am făcut nimic pentru asta pentru că eram prea nouă, parcă picată din lună. Am fost în Hawaii, de acolo mi-am luat cumva inspiraţia pentru afacere. Acolo am cunoscut un cuplu care m-a inspirat. Bărbatul acesta avea o companie de alune, pe care le vindea la cele mai mari stadioane din America.
Era un business de familie. Când eram în Hawaii, ştiam deja că voi locui în California. M-am mutat în martie şi după o lună deja aveam licenţele. În tot acest timp, cât aşteptam actele, am testat reţete. Am avut o petrecere cu români şi am zis să le duc să văd ce impact au. Veneau şi mă întrebau uimiţi cum am făcut trufele“, povesteşte Maria.
O româncă a dat lovitura cu trufele de ciocolată
Aceasta și-a deschid cofetăria în San Diego, iar produsele sale beneficiază de un real succes, mai ales că prețurile sunt destul de piperate. Ingredientele pe care le utilizează sunt vegane, de o calitate superioară, iar o trufă din ciocolată ajunge să coste cinci dolari.
Clienții nu lipsesc, în ciuda prețurilor piperate, reușind să câștige clienți fideli. Românca a participat și la târguri de specialitate pentru a-și face și mai cunsocute produsele pe care le comercializează. Maria a povestit că, deși prețurile sunt mari, afacerea sa promovează calitatea și nu cantitatea.
Produsele comercializate sunt toate vegane, iar zahărul, soia și glutenul nu se regăsesc pe lista de ingrediente. Trufele de ciocolată reprezintă cel mai vândut produs al cofetăriei sale. În prezent, aceasta are doi angajați, însă urmărește să își extindă afacerea și implicit să reorganizeze personalul și nu numai.
Afacerea sa se bucură de un real succes, cu toate că a fost pornită de la zero. Toate produsele sale sunt făcute cu rețete originale, iar de câteva luni, a început să vândă și în mediul online. Maria dorește însă să închirieze și un spațiu unde va fi fabrica, iar acolo, clienții săi vor putea vedea produsele.
Maria Cioban ia în calcul și deschiderea unui sediu în România, cu toate că în prezent, afacerea se desfășoară în mediul online, lucru care îi permite mobilitate și nu numai. Pentru româncă, detaliile contează foarte mult, iar recent a încheiat un contract cu o companie din China care îi livrează cutiile în care sunt ambalate produsele sale, potrivit adevarul.ro.