09 dec. 2022 | 09:00

Actualizarea care îți aduce 70 de cai putere în plus la mașină: gigantul auto care te taxează, dar măcar nu plătești abonament

ACTUALITATE
Actualizarea care îți aduce 70 de cai putere în plus la mașină: gigantul auto care te taxează, dar măcar nu plătești abonament

Tot mai mulți constructori auto au început să solicite plata unui abonament lunar sau anual pentru diferite funcții sau opțiuni ale autoturismului. Din fericire, există și giganți care optează pentru o taxă unică în cazul în care vrei să-ți îmbunătățești semnificativ mașina post-achiziție.

Polestar s-ar putea să nu fie cel mai important producător de autoturisme pentru tine, dar compania a început să facă o treabă din ce în mai bună în ultimul deceniu, iar modelele sale de stradă sunt fascinante. Ca referință, vorbim de o companie achiziționată de Volvo în 2015, dar una care pare, în mare parte, să funcționeze independent.

Polestar 2 primeșt un upgrade de putere contra cost

Versiunea cu autonomie mare de Polestar 2 cu două motoare electrice poate beneficia în orice moment de un salt de 68 de cai putere în SUA și Canada pentru o taxă unică de 1195 de dolari. Valoarea este departe de a fi neglijabilă, dar, în același timp, ieși mult mai bine decât în cazul taxei anuale de 1200 de dolari pe care ți-o cere Mercedes pentru upgrade similar de putere la EQS și EQE. Cuvântul cheie la Mercedes este ”anual”.

În final, dacă te învoiești să dai acei bani la Polestar 2, ajungi la 476 de cai putere, suficient pentru a micșora timpul de accelerare de la 0 la 100 Kmph de la 4,5 secunde la 4,2 secunde. Dincolo de particularitățile tehnice, cei de la Polestar insistă pe faptul că vei simți cel mai bine valoarea acelei investiții pe zona de 70 – 130 Kmph. Cu alte cuvinte, ar trebui să te ajute într-o depășire pe autostradă.

Achiziția se face prin intermediul site-ului Polestar și se va aplica mașinii pe calea aerului, prin internet. Opțiunea cu pricina s-ar putea să fie disponibilă și ”din fabrică”, dar cu condiția să mergi pe pachetul Performance de opțiuni, un pachet care te costă 5000 de dolari. Momentan, nu se știe când va fi disponibilă același upgrade și în alte colțuri ale mapamondului.

Deși trăim vremuri dubioase când ai ajuns să plătești pentru actualizări de software la o mașină, actualizări care nu necesită un hardware nou sau o vizită la service de orice fel, ce poți celebra este că măcar nu plătești un abonament.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele