Accident grav în Prahova. Patru autoturisme au fost implicate. Elicopterul SMURD a preluat o victimă
Un accident grav în Prahova a avut loc luni după-amiază. Din primele informații, una dintre persoanele implicate în accident a fost rănită și transportată de urgență la spital cu un elicopter SMURD.
Accident grav în Prahova. Patru autoturisme au fost implicate. Elicopterul SMURD a preluat o victimă
Incidentul a avut loc la intersecția DN 1B cu DJ 149. Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Prahova a anunțat că una dintre victime a rămas încarcerată. Aceasta a fost transportată la spital cu un elicopter SMURD.
”Sunt implicate 4 autoturisme cu o persoană încarcerată. La fata locului au fost mobilizate o autospecială de descarcerare, o autospeciala de stingere și o ambulanță.”, a informat ISU Prahova.
Traficul rutier este dirijat de polițiști până la finalizarea intervenției echipajelor medicale și efectuarea cercetării.
O statistică făcută la nivelul Uniunii Europene vine cu rezultate negre pentru România. Se pare că țara noastră ocupă primul loc în ceea ce privește numărul de incidente rutiere, în anul 2021.
România, pe primul loc în topul deceslor în accidente rutiere
Lucrurile triste nu se opresc aici, de altfel decesele cauzate de accidentele rutiere este de două ori mai mare decât media europeană. În 2021, rata mortalității din această cauză a depășit 93 la un milion de locuitori, faţă de 44 cât este media europeană.
Cel mai mic procent generat de decesele din cauza incidentelor rutiere o raportează Norvegia, cu 16, Malta, cu 17, şi Suedia, cu 18 decese la un milion de locuitori.
„Se estimează că 19.800 de persoane au murit anul trecut în accidente rutiere, ceea ce înseamnă o creştere cu 1.000 (+5%) faţă de 2020, dar reprezintă totuşi cu aproape 3.000 (-13%) de decese mai puţin faţă de perioada anterioară pandemiei (2019). Obiectivul global este reducerea la jumătate a numărului de decese până în 2030. La nivelul UE, în ultimul deceniu s-a înregistrat o scădere de 36%”,se arată într-un comunicat al Comisiei Europene.
Statistică arată, totodată, că în zonele urbane, pietonii reprezintă cea mai mare parte a victimelor, respectiv 37% din totalul deceselor.
„Întrucât utilizatorii de vehicule motorizate cu două roţi reprezintă 18%, iar numărul de biciclişti (14%) care sunt omorâţi creşte, înseamnă că aproape 70% din totalul deceselor din zonele urbane sunt utilizatori vulnerabili ai drumurilor. Bărbaţii au cauzat trei din patru decese rutiere (77%). Persoanele în vârstă (65+) au reprezentat peste un sfert (28%) din totalul deceselor, deşi, în mod proporţional, mai mulţi tineri sunt ucişi în trafic. În timp ce 12% dintre persoanele ucise pe drumurile din UE aveau vârsta cuprinsă între 18 şi 24 de ani, această grupă de vârstă reprezintă doar 7% din populaţia UE. Astfel, statisticile ne arată că tinerii sunt mai susceptibili de a fi implicaţi într-o coliziune rutieră fatală”, precizează oficialii Comisiei Europene.