A venit nota de plată: am ignorat atâția ani încălzirea globală și acum avem temperaturi record
Încălzirea globală începe să se vadă: Regatul Unit a înregistrat, în mod oficial, cea mai călduroasă zi din toate timpurile, depășind 40 de grade Celsius pentru prima dată.
Pe de altă parte, în Franța, au fost stabilite 12 noi recorduri de temperatură, iar cea mai mare parte a Europei se confruntă cu un val de căldură devastator indus de încălzirea globală, precum și cu incendii, care ard continentul, începând din Portugalia până în Grecia.
Încălzirea globală face ravagii în multe țări europene
Biroul Meteorologic al Marii Britanii a anunțat că un termometru de pe aeroportul Heathrow, din Londra, a atins 40,2 °C, iar asta nu e tot: multe locuri din această țară au depășit recordul anterior de temperatură de 38,7 °C.
Aceasta este o măsurătoare preliminară care va trebui confirmată prin verificarea calibrării instrumentului în luna următoare, dar oferă o idee despre efectul valului de căldură asupra Regatului Unit, care a paralizat cam tot ce se putea.
De asemenea, țara a doborât recordul pentru cea mai ridicată temperatură minimă zilnică, care nu a coborât sub 25,8 ° C. Recordurile zilnice de temperatura maximă au fost doborâte în insulele britanice și irlandeze. A fost, de asemenea, și cea mai caldă zi înregistrată pentru Țara Galilor, temperatura ajungând trecând de pragul critic de 37,1 °C.
Firește, efectele se văd peste tot. Spre exemplu, sistemele feroviare din Marea Britanie se confruntă, de asemenea, cu temperaturi neașteptate, temperatura unei șine atingând un record de 62 °C. Trebuie menționat că temperatura șinei poate fi cu aproximativ 20°C mai mare decât temperatura aerului, iar această încălzire majoră poate duce la extinderea, îndoirea și ruperea șinelor. În mod evident, de aici până la accidente feroviare grave este doar un pas mic.
Reamintim că circulația feroviară din Marea Britanie este perturbată, în acest moment, și de activitatea intensă a Soarelui. În acestă perioadă sunt așteptate furtuni solare care ar putea „deraia” modul în care funcționează semnalizatoarele de curent, pe anumite porțiuni de cale ferată.