YouTube oferă noi instrumente să faci bani: cum te poți îmbogăți, dacă ești creator de conținut
În contextul în care piața este saturată de creatori de conținut pe YouTube, prin podcasturi, vloguri, unboxing-uri și tutoriale pe o varietate foarte mare de subiecte, gigantul american a găsit o nouă soluție pentru a le da bani.
De mai mulți ani, creatorii de conținut de pe YouTube au căutat soluții terțe pentru a putea să primească bani de la fani, prin donații. Începând cu această săptămână, însă, YouTube a făcut un pas important pentru a facilita nativ donațiile. Funcția prin care se va întâmpla acest lucru este Super Thanks și, deși este disponibilă deja pentru câteva mii de creatori de conținut din 68 de țări de pe mapamond, aceasta este încă prezentată ca aflându-se în beta.
În funcție de feedback-ul de la utilizatori și de modul în care va fi îmbrățișată această opțiune, până la finele anului, ar trebui să fie disponibilă pentru toți cei din programul YouTube Partner. Cei de la YouTube sunt optimiști că funcția va fi îmbrățișată de un număr mare de utilizatori și că nu ar trebui să întâmpine niciun fel de probleme în a extinde opțiunea și în alte colțuri de pe mapamond.
Cum funcționează Super Thanks, opțiunea de pe YouTube pentru donații
În momentul în care decizi să faci o donație unui vlogger, blogger, reviewer sau altă personalitate YouTube, vei avea patru opțiuni în fața ochilor. În cazul utilizatorilor din SUA, de exemplu, cele patru sunt 2 dolari, 5 dolari, 10 dolari și 50 de dolari. Donațiile se întâmplă o singură dată, nu sunt recurente. În momentul în care ai finalizat procesul de plată, vei vedea pe ecran un GIF animat cu baloane care va zbura pe ecran. În plus, YouTube îți va evidenția comentariul în fereastra de dialog și îți va afișa suma donată. La fel ca în cazul celorlalte soluții de monetizare, precum Super Chat și Super Stickers, compania va lua 30% din încasări.