Vești bune pentru industria auto română: ce se întâmplă cu numărul de înmatriculări

Vești bune pentru industria auto română: ce se întâmplă cu numărul de înmatriculări

Românii sunt fani ai mașinilor electrice piața cunoscând o creștere impresionantă, în special după lansarea Daciei Spring.

Vești bune pentru piața auto din România, înmatriculările de automobile electrice au urcat la o cotă record datorită modelului produs de către constructorul român, Dacia.

Factorii principali fiind Programul Rabla Plus și lansarea modelului Dacia Spring au reușit să creeze o pondere a automobilelor electrice greu de imaginat în trecut. Cu alte cuvinte, cota de piață a vehiculelor complet electrice și a celor hibrid, cumulată, a ajuns la 14.2% din totalul pieței. Este adevărat ca în același timp a scăzut și numărul mașinilor cu motoare cu ardere internă.

Practic, volumul mașinilor complet electrice s-a dublat față de anul trecut. Altfel spus, dacă anul trecut numărul de înmatriculări a fost de 2111, anul acesta am ajuns la 4301 de unități, o creștere de 103,7%.

Clasamentul mașinilor

Liderul pieței de automobile electrice este în acest moment Dacia, care s-a instalat pe prima poziție cu ajutorul modelului Spring, înmatriculat deja în 1.537 de exemplare, altele fiind deja livrate și pregătite să fie și ele înmatriculate. Pe locul al doilea se află Volkswagen, care are deja mai multe modele electrice, dar și plug-in. Lider este e-Up, urmat de ID.3 și ID.4. Hyundai prin modelele Kona și Ioniq, alături de Renault cu modelul ZOE și Skoda cu modelul Enyaq ocupă restul clasamentului mașinilor electrice.

De altfel, nu doar modelele complet electrice s-au bucurat de o creștere, ci și automobilele plug-in hybrid care au însumat 2.524 de unități, cu o creștere de 217,1% față de nivelul de anul trecut, iar vehiculele hibrid au ajuns la un volum de 8.498, aproape dublu față de anul anterior, cu o creștere de 91,5%.

Înregistrările de automobile cu motoare pe benzină a scăzut față de anul trecut cu numai  0,2 puncte procentuale, la 66,3% din piață, în timp ce motorizările diesel au scăzut mult mai drastic, la numai 19,5%, pierzând astfel 7,2 puncte procentuale față de cota pe care o dețineau în 2020.

Citește și: