Industria auto va continua să fie măcinată de probleme: cum arată viitorul

Industria auto va continua să fie măcinată de probleme: cum arată viitorul

Ultimele raportări financiare ale companiilor au fost dominate de menționarea greutăților din lanţurile globale de aprovizionare.

Estimările companiei IHS Markit arată că deficitul de cipuri va reduce cu cinci milioane de unități producţia globală de vehicule uşoare anul acesta, în timp ce unii producători auto avertizează că dificultăţile s-ar putea resimţi şi în cea mai mare parte a anului viitor.

Totuşi, directorul de achiziţii al Toyota, Kazunari Kumakura, crede că perioada cea mai dificilă s-a încheiat.

Compania de gestionare a activelor Capital Group apreciază că producătorii auto care au anulat comenzile când s-au resimţit efectele pandemiei au fost apoi afectaţi de majorarea cererii pentru cipuri din partea industriei de jocuri şi a sectorului de cloud computing, care s-au grăbit să achiziţioneze semiconductorii disponibili.

„În condiţiile în care sunt necesare patru luni pentru a produce cipuri pentru industria auto, situaţia se va corecta probabil până la finalul anului”, apreciau analiştii de la Capital Group.

Deşi furnizorii de cipuri din Malaezia estimează că pentru normalizarea pieţei va fi nevoie de doi-trei ani, producătorii de semiconductori au majorat producţia, vânzările în trimestrul trei din 2021 urcând la 145 miliarde de dolari, conform datelor Asociaţiei industriei semicondutorilor.

Încetinirea economiei chineze ar putea atenua noi creşteri de preţuri ale materiilor prime, în timp ce agenţia de evaluare Fitch apreciază că problemele de pe pieţele imobiliare „au ca rezultat scăderea preţului minereului de fier”.

Schimbare de strategie

Jack Janasiewicz, de la Natixis, este optimist în privinţa lanţurilor globale de aprovizionare, atât timp cât pandemia este sub control.

„Dacă nu putem ţine sub control pandemia, vom avea mereu aceste probleme, ele vor veni în valuri”, a avertizat Janasiewicz.

Producătorii auto sunt nevoiţi să fie creativi pentru a face faţă deficitului global de semiconductori, achiziționând cipuri direct de la producători, reconfigurând maşinile sau fabricându-le fără piesele care lipsesc.

Unii producători auto fac stocuri de maşini. Întreaga maşină este fabricată, cu excepţia piesei care lipseşte, şi poate fi apoi finalizată relativ uşor când aceasta apare. În alte cazuri, maşinile sunt livrate fără anumite funcţii controlate de cipuri.

De asemenea, semiconductorii sunt păstraţi pentru vehiculele de calitate ridicată, cum ar fi maşinile electrice, în timp ce clienţii aşteaptă mult timp pentru modele mai ieftine, echipate cu motoare cu combustie internă.

Citește și: