Industria auto nu își revine: cifrele arată un dezastru total

Industria auto nu își revine: cifrele arată un dezastru total

Producătorii britanici de automobile au avut cele mai proaste cifre din ultimii 37 de ani.

Cu toate acestea, sectorul s-a luptat să facă față impactului pandemiei de coronavirus asupra lanțurilor globale de aprovizionare, au arătat datele din industrie.

Producția de mașini a scăzut cu 29% față de noiembrie 2021, până la 75.756 de unități, în ciuda unei creșteri de 53% a producției de vehicule electrice, a anunțat Societatea Producătorilor și Comercianților de Automobile.

A fost a cincea lună consecutivă de declin și a reprezentat cea mai proastă performanță din noiembrie din 1984.

O parte din cădere s-a datorat închiderii definitive a unei fabrici de mașini Honda, dar directorul executiv al SMMT, Mike Hawes, a spus că cifrele sunt „incredibil de îngrijorătoare” și au subliniat gravitatea situației industriei.

În primele 11 luni ale anului 2021, producția britanică de mașini de puțin sub 800.000 de unități a scăzut cu 433.000 față de 2019, înainte de apariția pandemiei.

Probleme grave, soluții puține

„COVID are un impact masiv asupra lanțurilor de aprovizionare, provocând penurie la nivel mondial – în special de semiconductori, care este probabil să afecteze sectorul pe parcursul anului viitor”, a spus Hawes.

Riscurile unei noi încetiniri economice cauzate de varianta Omicron a coronavirusului și creșterea inflației au reprezentat cel mai dur mediu de afaceri din ultimele decenii, a spus Hawes.

„Trebuie să ne uităm la guvern pentru a oferi măsuri de sprijin în același mod în care recunoaște alte sectoare afectate de COVID”, a spus el.

Marea Britanie a anunțat că oferă un miliard de lire sterline sprijin suplimentar pentru afacerile de ospitalitate și agrement, care au fost cel mai grav afectate de Omicron.

Hawes a spus că industria auto din Marea Britanie este la fel de bine pregătită pe cât ar putea fi pentru implementarea controalelor vamale complete post-Brexit la granițele Marii Britanii de la 1 ianuarie, dar orice întârzieri ar pune un stres suplimentar asupra operațiunilor just-in-time.

„În cazul în care apar probleme, măsurile de urgență trebuie implementate imediat pentru ca negoțul transfrontalier să circule fără probleme”, a spus el.

Citește și: