Vestea care lovește în plin Dacia: se întâmplă fix când se aștepta să dea lovitura
La mai bine de un an de când a fost declarată pandemia, Dacia are probleme pe-o piață imensă. Dacă în Franța a reușit să revină cu succes, nu același lucru se poate spune despre Germania.
În Germania, înmatriculările au crescut în aprilie cu 90%. E o dublare față de aprilie 2020, dar nu e cea mai bună comparație. E însă un semnal că piața își revine. Surpriza e că aproape toate mărcile au raportat creșteri masive. Dacia însă nu.
Dacia a ajuns la 3.322 unități vândute în aprilie. Spre comparație, media din trecut era între 7 și 8.000 de unități lunar. Scăderea se simte și în cota de piață, ajunsă la 1,4%.
Altfel, pentru context, în aprilie au fost înmatriculate peste 229.000 unități. În primele patru luni din 2021 volumul a fost de peste 886.000 unități. Între aceste cifre, Dacia stă prost: scădere de 25,3% cu un volum de numai 10.390 unități înmatriculate în patrul luni.
Dacia stă bine în Franța însă
Spre deosebire de Germania, în Franța, creșterea înmatriculărilor în aprilie a fost de 568%. Este o crește imensă față de 2020, cum era de așteptat. Dar dincolo de procente se vede și în cifrele de vânzări. Au fost înmatriculate, în ultima lună, 140.380 de autoturisme.
Creșterea este de peste 560%, de la 21.000 de autoturisme și, respectiv, 28.000 de vehicule în total, în aprilie 2020, în plină pandemie.
Cifrele de mai sus sunt optimiste și pentru Dacia. Compania a înregistrat un volum de 8.133 de autovehicule înmatriculate, cu o creștere neprecizată (peste 500%). Mai important este că Dacia a reușit să revină la o cotă de piață de 4,5%. Este una comparabilă cu cea dinainte de izbucnirea pandemiei.
Pe sectorul autoturismelor, cota Dacia a fost chiar mai mare, 5,7%, cu 8.025 de unități. Aici s-au remarcat noile Sandero și Sandero Stepway, ambele mașini construite pe platforma CMF-B a Renault, cu sisteme suplimentare de siguranță și cu prețuri foarte bune pentru piața vestică.