Toți clienții ING Bank sunt vizați: îți pot pleca bani din cont, avertismentul autorităților
Autoritățile române trag un semnal de alarmă în legătură cu o nouă campanie de phishing destinată clienților ING Bank România. Din păcate, un moment de neatenție te poate lăsa fără bani în cont.
Nu este prima oară când un grup de hackeri a pus ochii pe o bancă din România, i-a furat identitatea vizuală și a început să expedieze în bloc mesaje precum cel de mai jos. În mod pozitiv, aceste emailuri nici măcar nu sunt trimise doar la clienții ING. Cu alte cuvinte, nu a câștigat nimeni acces la baza de date cu clienți a companiei olandeze, ci tentativele de phishing sunt adresate unor emailuri din România, în speranța că, printre ele, sunt și adrese ale unor clienți ING Bank.
Avertismentul autorităților pentru clienții ING Bank
”CERT-RO si ING Romania atenționează că tot mai multe persoane semnalează o campanie de phishing în care este folosită identitatea vizuală a băncii ING, inițiatorii campaniei copiind elementele de brand pentru a crea site-uri-capcană. Persoanele vizate de aceste mesaje sunt convinse să-și introducă datele personale pe aceste site-uri, tehnicile de convingere incluzând mesaje alarmiste care cer actualizarea datelor personale sau verificarea acestora, sub presiunea aplicării unor potențiale sancțiuni.
Atenție! Banca nu va face astfel de solicitări pe mail și recomandăm să contactați telefonic serviciul clienți (031 406 24 64) atunci când aveți suspiciuni.
Verificați mereu adresa reală a expeditorului – chiar dacă aparent este un mail trimis de banca, când dați click pe detalii va apărea o alta adresă decât cea aparentă sau cea folosită în mod normal de banca voastră! Asigurați-vă că sunteți pe site-ul oficial al băncii căreia urmează să îi transmiteți datele personale și că cererea este una legitimă”, a transmis Centrul Național de Răspuns la Incidente de Securitate Cibernetică (CERT-RO).
Cu alte cuvinte, trebuie să fii cât se poate de precaut în a deschide emailurile ce pare să vină de la bănci, iar dacă ai vreun dubiu, ar fi bine să suni la bancă pentru a te asigura dacă ai sau nu vreo problemă în relația cu instituția bancară.