Surpriza momentului pentru Dacia: s-a aflat acum și toți românii trebuie să știe
Germanii au Volkswagen, francezii au Renault sau Peugoet, iar românii au Dacia. Sunt multe motive pentru care marca autohtonă a rămas preferata românilor.
Dacia a rămas mașina preferată a românilor și-n anul 2020, chiar dacă a fost o perioadă marcată de pandemie și-n care piața a scăzut. Cine a vrut, însă, să-și cumpere mașină nouă sau să o schimbe pe cea veche, tot către marca autohtonă s-a dus. Pe tot parcursul anului trecut, constructorul susține că în România au fost înmatriculate 47.380 de vehicule noi ale mărcii autohton.
Cota de piață a fost în creștere cu aproape două procente și jumătate față de 2019. Numărul total de înmatriculări include şi 5.024 de vehicule Dacia livrate pentru flota Poliţiei Române.
Dacia rămâne mașina preferată a românilor
Cota de piață a Dacia a urcat, la final de decembrie, la la 32,4%, faţă de 30% cât se înregistra în aceeaşi perioadă din 2019.Pentru al zecelea an consecutiv, podiumul celor mai vândute autoturisme din România a fost ocupat şi în 2020 de trio-ul Logan, Duster, Sandero, fiecare dintre acestea înregistrând şi o creştere a cotei lor în segmentul de piaţă respectiv.
Astfel, Logan a rămas cel mai popular model de pe piaţa autohtonă, cu 18.627 unităţi comercializate, iar versiunea Stepway, lansată în urmă cu doar un an, a reprezentat aproape un sfert din totalul înmatriculărilor Logan.
De asemenea, Duster a reuşit performanţa de a depăşi volumele de înmatriculări din anul precedent (12.161 unităţi în 2020, faţă de 11.736 unităţi în 2019), consolidându-şi poziţia de lider autoritar al segmentului SUV din România.
În mod similar, Sandero (cu 9.420 de unităţi înmatriculate) a înregistrat o creştere de peste 1% a cotei sale în segmentul B-Hatch. În acest context, mai mult de 90% din vânzările modelului Sandero au fost reprezentate de versiunea Stepway.
„Rezultatele înregistrate atât Logan cât şi de Sandero (cu versiunea Stepway) sunt cu atât mai remarcabile, cu cât ambele se află la sfârşitul carierei. Ştafeta lor este preluată de la sfârşitul anului trecut de o nouă generaţie de modele care aduce progrese majore în materie de design, echipare şi calitate percepută. Noile modele Logan şi Sandero au fost recompensate recent cu titlul „Maşina Anului 2021 în România””, arată Dacia.
În ceea ce priveşte vânzările totale ale mărcii Dacia (România, plus pieţele internaţionale), acestea au atins, anul trecut, 520.765 de unităţi, din care în Europa (statele UE + EFTA) au fost comercializate 385.674 de autovehicule. AGERPRES/(AS – autor: Daniel Badea, editor: Andreea Marinescu, editor online: Adrian Dădârlat)
Cum se explică succesul mărcii autohtone
Ideea e simplă, iar constructorul merge pe strategia care-i asigură succesul de ceva ani buni: Dacia oferă mașini ieftine și care-și fac treaba foarte bine. De asemenea, nefiind o mașină super tehnologizată sau cu piese sofisticate, întreținerea unui model costă puțin.
Mai mult, șoferii din România știu că piesele pentru Logan, Duster sau Sandero sunt mai ieftine decât cele pentru Volkswagen, Audi sau BMW.
De asemenea, pe mașinile noi produse de Dacia au ajuns, încet-încet, și tehnologiile în care Renault a investit pentru modelele sale. Cel mai bine se vede acest lucru pe noile generații de modele Dacia pregătite pentru 2021. În acest context, Dacia e o mașină care are și parte din noile tehnologii, dar își menține și prețurile extrem de accesibile.
E motivul pentru care se vinde bine pe piața din Europa și nu numai.