04 ian. 2021 | 15:52

Surpriza momentului de la Dacia: s-a aflat prețul celei mai așteptate mașini. Electrica e la preț extrem de mic

CHESTII
Surpriza momentului de la Dacia: s-a aflat prețul celei mai așteptate mașini. Electrica e la preț extrem de mic

În 2021, Dacia pune pe piață prima mașină electrică. Prețul, cel puțin pentru România, e ținut la secret. Așa că ne bazăm pe informațiile din alte piețe, Germania în cazul de față.

Odată cu Dacia electrică, în România, dacă programul Rabla Plus va reveni și anul acesta, va fi mai ieftin ca niciodată să-ți cumperi o astfel de mașină. Sigur, nu-i Tesla, dar nici nu costă atât de mult. Pretul din Germania este de 17.000 de euro. Acolo, bonusul pentru achiziția unei astfel de mașini e de 9.000 de euro.

Primul preț pentru Dacia Spring a fost dezvăluit în Ungaria. Era la nivelul de circa 17.700 de euro. În România, bonusul propus prin Rabla Plus a fost între 9.000 și 10.000 de euro, în funcție de cotația euro. În orice caz, dacă prețul rămâne la 17.000 euro (aproximativ) și în România, prin Rabla Plus ai putea lua mașina cu mai puțin de jumătate din costul oficial.

Ce oferă Dacia Spring la prețul de bază?

Sigur, 17.000 de euro înseamnă o mașină în versiunea de bază. Închiderea centrală și geamurile electrice față și spate fac parte din echipamentul standard, notează AutoExpert. Între instrumentele de bord digitale există un display de 3,5 inci pentru afișarea informațiilor suplimentare. Există însă Android Auto sau Apple CarPlay, ceea ce-i lăudabil.

Echipamentul standard de siguranță pentru Dacia Spring include limitator de viteză, distribuția electronică a forței de frânare, șase airbag-uri, un buton SOS, faruri automate și sistem automat de frânare de urgență. Acesta funcționează cu un radar frontal și este activ la viteze cuprinse între 7 și 170 km/h. Ține însă cont că viteza maximă este de 125 km/h.

Însă Renault are un plan ceva mai productiv pentru Dacia Spring. Fie că are sau nu succes în rândul șoferilor obișnuiți, compania vrea să folosească mașina pentru servicii de ride sharing, ca Uber sau Bolt, și pentru livrări, ca Glovo și nu numai.

În Europa, timpul mediu de utilizare al unei mașini de ride sharing este de 40 de minute, iar distanța medie parcursă este de 8 km, Astfel, autonomia mixtă WLTP de 225 km și cea urbană de 295 km este arhisuficientă pentru așa ceva.

În fine, în ceea ce privește posibilitatea de-a cumpăra mașina, n-o vei putea avea mai devreme de toamna lui 2021. Atunci va fi pentru toată lumea, nu doar pentru companii. Dacă o vrei pentru tine, ține cont că încărcarea la priza de acasă de 2,3 kW durează 14 ore. Sigur, există și opțiuni mult mai rapide, dar ca idee.