Suntem atacați masiv în mediul online. Cum putem să ne apărăm de amenințările cibernetice
Experții Kasperski ne aduc în vedere faptul că zilnic suntem atacați la nivel cibernetic. Malware și programe software nedorite sunt deghizate la tot pasul în aplicațiile pe care le folosim.
Peste 5,8 milioane de atacuri deghizate în jocuri populare pe PC au fost detectate și contracarate de soluțiile Kaspersky. Toate acestea s-au întâmplat începând din al treilea trimestru al anului 2020 până în al doilea trimestru din 2021. Potrivit Agerpres, acest volum crescut este legat de evoluția rapidă a gaming-ului în timpul pandemiei.
„Industria de gaming a cunoscut o creștere fără precedent în ultimele 18 luni, parțial datorită faptului că utilizatorii au fost nevoiți să găsească mijloace alternative de divertisment în timp ce rămâneau acasă. Chiar dacă lumea a devenit mai sigură anul acesta, cererea pentru jocuri persistă și se preconizează că industria va crește și mai mult, atingând un potențial maxim de 175,5 miliarde USD până la sfârșitul anului 2021”, se menționează în comunicat.
Unde se localizează cele mai multe atacuri?
În urma unor cercetări mai detaliate s-a putut definii mai bine sursa de proveniență a acestora. Se pare că programe malware și software nedorite sunt deghizate în cele mai populare 24 de jocuri pe PC. De asemenea ele au mai fost găsite și în primele 10 jocuri pentru dispozitivele mobile din 2021.
Rezultatele au arătat că amenințările cibernetice legate de jocurile pe PC au crescut încă din perioada de lockdown în trimestrul al doilea 2020. S-a atins o cotă de 2,48 milioane de detecții în întreaga lume. În trimestrul 1 al anului acesta numărul atacurilor a fost mult mai mic, doar 636.904.
În ceea ce privește jocurile mobile, acestea au o tendință foarte diferită. Atacurile în ceea ce le privește au crescut cu 185% la începutul pandemiei. Până acum, numărul de jucători de pe telefoanele mobile nu a scăzut semnificativ. Acest lucru a demonstrat că amenințările mobile au rămas atractive pentru infractorii cibernetici.
„Dacă vorbim despre jocurile populare, Minecraft a fost în fruntea clasamentelor atât pentru PC, cât și pentru jocuri mobile, fiind jocul cel mai des folosit pentru a masca distribuția de software nedorit și malware. O astfel de popularitate copleșitoare a Minecraft poate fi explicată prin faptul că există mai multe versiuni și o multitudine de moduri , precizează Kaspersky.
Odată cu dezvoltarea de recompense și de monede în jocuri, industria de gaming devine tot mai profitabilă și mai atrăgătoare pentru infractorii cibernetici.