28 nov. 2021 | 15:25

Spotify își diversifică afacerea: cum vrea să concureze cu TikTok

ACTUALITATE
Spotify își diversifică afacerea: cum vrea să concureze cu TikTok

Spotify testează un nou flux video în stil TikTok în aplicația sa beta pentru iOS, care arată clipuri video pe tot ecranul pe măsură ce sunt redate melodiile.

Când este disponibil, fluxul video este accesibil dintr-un nou tab din bara de navigare etichetat „Descoperă”. Apoi, melodiile individuale pot fi apreciate pe măsură ce derulezi prin feed și există, de asemenea, o pictogramă de meniu cu trei puncte pentru a afișa opțiuni pentru fiecare melodie.

Spotify a confirmat testul, dar a refuzat să comenteze dacă sau când am putea să vedem o lansare mai largă. „La Spotify, efectuăm în mod obișnuit o serie de teste în efortul de a îmbunătăți experiența utilizatorului”, a spus un purtător de cuvânt. „Unele dintre aceste teste ajung să deschidă calea pentru o experiență mai largă a utilizatorului, iar altele servesc doar ca o lecție importantă. Nu avem alte știri de împărtășit în acest moment.”

Nu doar Spotify testează

Testul vine în momentul în care Netflix a început să testeze o interfață similară în aplicația sa iOS pentru a ajuta utilizatorii să descopere conținut nou de vizionat. Funcția recentă „Kids Clips” arată conținut din emisiunile sale adaptate copiilor și urmează lansării unui feed similar „Fast Laughs” la începutul acestui an. Pe măsură ce orele de implicare ale TikTok cresc, chiar și platformele care nu sunt rețele sociale devin interesate să folosească formatul său pentru a ajuta utilizatorii să se implice cu propriile lor servicii.

Feedul Discover pare să se bazeze pe funcția Canvas existentă a Spotify, unde artiștii pot avea videoclipuri redate alături de muzica lor pe serviciu. Videoclipurile afișate ca parte a feedului Discover par a fi aceleași cu cele utilizate pentru Canvas.

Un semn interesant pentru modul în care se schimbă formatele, descoperirea noului test Spotify vine la aproape un an după ce serviciul a experimentat utilizarea unei funcții de povești în stil Snapchat alături de mai multe dintre listele sale de redare.

Cine știe ce va fi la modă anul viitor?