10 nov. 2021 | 16:25

Șeful Renault: compania trebuie să se reinventeze pentru a face față provocărilor

ACTUALITATE
Șeful Renault: compania trebuie să se reinventeze pentru a face față provocărilor

Luca de Meo, CEO-ul grupului Renault, susține că mai trebuie să reducă din costurile companiei, prin reducerea structurii organizaționale, pentru a-și atinge ținta de a lansa cea mai bună gamă de produse.

Renault a declarat că este aproape de a-și atinge obiectivul de reducere a costurilor fixe cu 2 miliarde de euro până la sfârșitul anului, cu un an înainte de termen. Scopul este de a ajunge la 3 miliarde de euro în reduceri de costuri până în 2025.

Vorbind în cadrul unei conferințe, CEO-ul a spus că Renault mai trebuie să-și revină din pierderea de 8 miliarde de euro suferită în prima jumătate a anului 2020 în mijlocul pandemiei de coronavirus.

„Pierdeam 35 – 40 de milioane pe zi”, a spus De Meo, care a amintit că are nevoie ca grupul să fie într-o stare foarte bună pentru a putea investi în transformarea companiei.

Schimbări necesare

Renault a declarat că producția sa va fi redusă cu 500.000 de mașini în acest an, mai mult decât dublul prognozei anterioare, din cauza penuriei globale de semiconductori, dar și-a menținut perspectiva de profit, ajutată de prețurile mai mari ale mașinilor și de reducerile de costuri.

Mai mult, șeful Renault a mai adăugat că se așteaptă ca 20 până la 30% din cifra de afaceri a producătorului auto să provină din surse de venituri netradiționale în decurs de 10 ani, deoarece a lucrat pentru a face compania mai puțin dependentă de alte companii. Noua unitate Renault dedicată serviciilor de mobilitate, Mobilize, este de așteptat să producă 20% din cifra de afaceri auto a grupului până în 2030.

De Meo, care a preluat conducerea la Renault anul trecut, după o carieră care a cuprins diferiți producători de automobile, inclusiv Fiat și Seat al Grupului Volkswagen, a spus că în șase săptămâni „am schimbat totul”.

De asemenea, a mai spus că a dat deja aprobarea pentru 11 până la 12 proiecte de vehicule. „Ceea ce în trecut ar fi durat patru ani, am făcut în 10 luni”, a concis acesta.