Schimbarea WhatsApp care ”o să te scoată la pensie”: de ce se transformă într-un magazin
Cei de la Facebook se chinuie de mult timp să monetizeze WhatsApp și s-ar putea să o facă într-o manieră destul de agresivă, peste noapte. Rămâne să vedem dacă nu va duce la un nou val de migrație.
În ultimii ani, WhatsApp a ajuns să devină un produs de business, o soluție pentru ca afacerile mai mici sau mai mari de a face bani și a interacționa cu clienții lor. Cea mai recentă transformare a platformei vizează introducerea de magazine virtuale in-app, o schimbare pe care am văzut-o și pe Facebook în 2020.
Ideea este ca paginile companiilor de Facebook, Instagram și, acum, WhatsApp să se transforme în ferestre ale unor magazine virtuale, o cale rapidă și eficientă de a vinde produse și, implicit, de a genera comisioane pentru Mark Zuckerberg.
Funcția Shops sau Magazine a fost confirmată de oficialii Facebook și ar trebui să nu mai dureze foarte mult până o vom vedea live în diverse colțuri ale lumii. Ca referință, deși serviciul WhatsApp nu este perceput neapărat ca o platformă de shopping, mentalitatatea utilizatorilor are mari șanse să se schimbe în următoarea perioadă pe acest subiect.
În ceea ce privește maniera de implementare, conform datelor ajunse online până la această oră, când vei începe un dialog pe WhatsApp cu o afacere sau vei deschide fereastra de dialog cu ea, vei vedea un buton intitulat sugestiv Shop. Îl atingi și vei putea intra în magazinul efectiv. Adaugi două trei produse în coș și în secunda doi vei putea începe un dialog cu un angajat al companiei pentru a pune întrebări sau a cere lămuriri.
Printre motivele menționate de Facebook pentru această schimbare, cel mai important este pandemia, perioada care a schimbat radical obiceiurile de shopping ale oamenilor. Tranziția la online s-a accelerat, iar conform Facebook, unul din trei cumpărători a afirmat la nivel global că plănuiește să petreacă mult mai puțin timp în magazinele tradiționale, chiar și după pandemie. Mai multe decât atât, același studiu al companiei relevă că aproape trei sferturi dintre oameni își iau inspirația pentru viitoare achiziții de pe Facebook, Instagram, Messenger și WhatsApp.