România, din nou, exemplu negativ: de ce să nu-ți cumperi mașină electrică

România, din nou, exemplu negativ: de ce să nu-ți cumperi mașină electrică

Românii au început, de câțiva ani, să cocheteze cu investițiile în mașini electrice. Din păcate, țara noastră nu stă incredibil de prost doar la infrastructura rutieră, ci și la cea de încărcare a autoturismelor cu propulsie alternativă.

În cel mai recent raport al ACEA, Asociația Constructorilor Europeni de Automobile, se detaliază situația cât se poate de tristă din foarte multe state ale Uniunii Europene în materie de puncte de încărcare pentru mașini electrice. În mod previzibil, numărul acestora este destul de mic în majoritatea statelor din blocul comunitar. Cu toate acestea, România este undeva la coada clasamentului. La noi, situația este aproape cea mai rea.

Lipsa punctelor de încărcare, cea mai mare problemă a mașinilor electrice

Într-un raport dat publicității cu câteva zile în urmă, ACEA atrage atenția că, în timp ce producătorii sunt forțați să aducă pe piață tot mai multe mașini cu încărcare la priză, statele europene rămân mult în urmă cu dezvoltarea infrastructurii de încărcare. În consecință, autoturismele se vând într-un procent mult mai mic, iar beneficiul lor asupra mediului înconjurător scade.

Punctual, conform ACEA, zece țări nu au nici măcar o stație de încărcare pentru fiecare 100 de kilometri de șosea, 18 state membre UE au sub cinci puncte de încărcare pentru 100 km de drum și doar patru au mai mult de zece astfel de facilități pentru fiecare 100 km de străzi. Pornind de la această realitate, președintele ACEA, Eric-Mark Huitema a tras o concluzie cât se poate de previzibilă. „Nu vor putea face trecerea la vehiculele cu emisii zero, dacă nu există suficiente stații de încărcare și alimentare pe drumurile pe care circulă. De exemplu, dacă cetățenii Greciei, Lituaniei, Poloniei sau României vor trebui să călătorească mai bine de 200 km pentru a găsi o stație de încărcare, nu ne putem aștepta ca ei să fie dispuși să cumpere o mașină electrică”.

În final, conform datelor din studiul disponibil la această adresă, concluzia este simplă, 70% dintre toate punctele de încărcare pentru mașini electrice sunt în doar 3 țări. În timp ce în Franța sau Germania se află aproximativ 45.000 de stații de încărcare, România are 493, iar Bulgaria, 194. În Grecia sunt 275, iar în Malta, 96. Situația de la noi este cu atât mai ofensatoare când ai în vedere că România este o țară cam de șase ori mai mare decât Olanda, iar acolo sunt 66.665 de puncte de încărcare.