Tranziția la mașini electrice, în pericol: Cehia nu este deloc încântată de ambiția UE

Tranziția la mașini electrice, în pericol: Cehia nu este deloc încântată de ambiția UE

Cehia se pregătește să lupte pentru ca industria și economia sa să nu fie afectate de noile norme ale Uniunii Europene.

Republica Cehă va cere modificări majore ale planului Uniunii Europene de reducere a emisiilor de carbon, deoarece actuala propunere ar afecta industria sa cheie a autovehiculelor”, a declarat premierul Andrej Babis.

O interdicție propusă pentru motoarele cu combustie până în 2035 este „o prostie”, iar liderii statelor membre vor avea o dezbatere dificilă cu privire la pachetul climatic, a declarat Babis într-o dezbatere online cu liderii opoziției înainte de alegerile de luna viitoare.

„Sunt convins că trebuie modificat semnificativ”, a spus Babis. „Distruge producătorii de automobile și suntem împotriva acestei propuneri. Următorul guvern va trebui să se ocupe de ea, deoarece nu putem dicta oamenilor ce fel de mașini ar trebui să cumpere.”

Propunerea de a interzice mașinile cu motor cu combustie în următorul deceniu face parte din ambițiosul plan climatic pe care UE l-a lansat în iunie pentru a transforma fiecare colț al economiei sale. Acum se așteaptă ani de negocieri dure înainte ca cei 27 de membri ai blocului să poată transforma planul în realitate.

Industria auto principalul „motor” al economiei cehe

Lupta pentru vehiculele electrice a devenit o îngrijorare pentru țara de 10,7 milioane, în care producția auto reprezintă mai mult de un sfert din producția industrială și angajează aproape 700.000 de oameni direct și indirect. Națiunea găzduiește marca Skoda a Grupului Volkswagen, care are două fabrici în țară. Toyota și Hyundai construiesc, de asemenea, mașini în Republica Cehă.

Nu este prima dată când Babis, un mogul în domeniul mass-media, agriculturii și produselor chimice, își exprimă îngrijorarea cu privire la obiectivele UE de reducere a carbonului.

El a susținut că va amenința competitivitatea economiei extrem de industrializate și puternic consumatoare de cărbune din Republica Cehă și a promis că va face din industria automobilelor o prioritate după ce va prelua președinția rotativă a UE în a doua jumătate a anului 2022.

Premierul ceh a mai spus că creditele de carbon ar trebui să aibă prețuri fixe și să nu fie tranzacționate ca mărfuri pe piețe.

Citește și: