Puiul vegetal spaniol, disponibil prin Glovo, într-o țară europeană: din ce este făcută alternativa la carne
Impossible Burger a fost primul pas important în a simula experiența cărnii într-un format vegetarian. Acum, există numeroase alternative pentru prânzul bazat pe carne de altă dată.
Un pui vegetarian dezvoltat de o companie spaniolă începe să facă valuri la nivel global. Acesta a părăsit deja Spania și începe să fie livrat prin intermediul Glovo în italia. Ca referință, acesta se pare că imită perfect gustul, aspectul și textura cărnii, deși e realizat din materii prime de origine vegetală. În mod previzibil, prin intermediul produsului lor, oficialii companiei din spate speră că acest segment de piață va crește într-un ritm rapid în următorii ani.
Pe partea de marketing, adopția acestor alternative la carne a fost ajutată și de o poziție oficială a parlamentului Uniunii Europene. Autoritatea de la Bruxelles a decis să nu impună niciun fel de restricții asupra unor nume precum ”friptură de legume” sau ”veg burger”.
Dincolo de detaliile contextuale însă, ultima noutate în domeniu este „puiul fals” produs de Heura Foods, un brand spaniol prezent deja în 14 țări, care începe să-și ofere produsele futuriste ce imită puiul şi în Italia (începând de la Milano), prin intermediul aplicației Glovo, unul dintre cei mai populari livratori la nivel global.
Dacă ai o curiozitate pe marginea subiectului, rețeta Heura Chicken include „apă, concentrat de soia fără OMG, ulei de măsline, sare, condimente și vitamina B12”. Compania dorește să sublinieze că este singura din sector care folosește ulei de măsline, cu scopul de a se apropia de principiile dietei mediteraneene. Pornind de la această rețetă, s-a obținut un produs care „conține aceeași cantitate de proteine ca puiul tradițional, însă doar o treime din grăsimea acestuia „, devenind astfel una dintre cele mai sănătoase opțiuni de pe piață astăzi (conţine cu 43% mai puțin grăsime ) „.
Este important de reținut că această companie care a creat puiul are doar câțiva ani pe piață, din 2017, dar deja este văzută cu ochi buni în lumea cercetării. Heura Foods a fost fondată la Barcelona în 2017 de către Marc Coloma și Bernat Añaños, activiști în domeniul alimentației durabile. Compania s-a bucurat de o creștere masivă în 2020, ajungând la aproximativ 8 milioane de euro, de la 2,5 în 2019. În acest scop, a ajutat și ”distribuția produselor sale în peste 3 mii de puncte de vânzare din Europa, Asia, America de Nord și de Sud”.