Producătorii auto sunt foc și pară de autorități: nemulțumirea lor ne-ar putea afecta pe toți

Producătorii auto sunt foc și pară de autorități: nemulțumirea lor ne-ar putea afecta pe toți

Producătorii europeni de vehicule sunt foarte revoltați pe pachetele legislative ale instituțiilor de la vârful blocului comunitar, cele referitoare la reducerea emisiilor de CO2.

Reprezentanții celor mai puternice companii auto susțin că termenele și condițiile pachetelor legislative ar trebui modificate, dacă vrem, cu adevărat să eliminăm noxele și să încurajăm transportul verde, cu mașini electrice.

Ce nemulțumiri au, mai exact, giganții auto

Companiile auto europene cer Comisiei Europene modificarea țintelor de eliminare a emisiilor de CO2.

Aceștia spun că sunt „preocupați de discrepanța între nivelul ambițiilor din diferitele componente ale pachetului legislativ”

„Reducerile ambițioase ale emisiilor de CO2 la autoturisme și vehicule comerciale nu vor fi posibil de implementat dacă celelalte piese ale puzzle-ului nu vor fi la fel de ambițioase”, avertizează reprezentanții celor mai puternice companii prezente pe piața auto din regiune.

Concret, marii producători auto locali solicită o reducere de numai 37,5% a emisiilor de CO2, peste nouă ani, în loc de 55%, la autoturisme, și de numai 31% pentru LCV-uri, în loc de 50%. Ambiția finală rămâne pentru anul 2035 și prevede reducere la zero a emisiilor.

Giganții auto spun că, altfel, dacă nu se adoptă aceste măsuri mai apropiate de realitatea faptică, riscăm să nu facem progrese reale în privința eliminării poluării din Europa.

E nevoie de o creștere masivă a vânzărilor auto electrice, pentru ca producătorii să poată să respecte întocmai planul inițial bătut în cuie de specialiștii instituțiilor de vârf ale Uniunii Europene.

Or, pentru ca acest lucru să fie posibil, e nevoie de o infrastructură de încărcare care să facă față volumului mare de vehicule ce vor fi pe străzile europene în următorii ani. Din păcate, aici ajungem într-un punct critic al discuției, deoarece, deși toți oficialii europeni ne încurajează să adoptăm în masă vehiculele verzi, adevărul este că Europa, în general, nu e pregătită cu o infrastructură de încărcare capabilă să susțină o astfel de schimbare bruscă de paradigmă.

La nivelul Uniunii Europene sunt doar câteva state care au investit mult în infrastructura de încărcare și chiar și în cazul lor, trecerea bruscă la mașinile electrice, în masă, ar pune o mare presiune și ar crea dificultăți. Lucrurile stau mai rău în statele mai puțin dezvoltate, cu venituri mai mici, unde însăși infrastructura rutieră de bază e o problemă. La noi de exemplu, lipsesc și autostrăzile, cu atât mai puțin putem vorbi despre o infrastructură optimă de încărcare în cazul în care șoferii ar migra masiv către achiziționarea vehiculelor electrice.

Prin urmare, înainte de a încuraja acest fenomen, Uniunea Europeană ar trebui să se asigure că statele sunt pregătite să-l gestioneze corect și în favoarea șoferilor.

Citește și: