Probleme masive pentru Ford: este afectată inclusiv uzina de la Craiova
Trei din cele patru fabrici auto raportează opriri sau încetiniri, în timp analiștii estimează că Ford a pierdut 375.000 de unităţi din cauza problemelor cauzate de criza microcipurilor.
„Ca urmare a problemei aprovizionării cu semiconductori care afectează o mare parte a industriei auto globale, am oprit producția la mai multe fabrici de la începutul acestui an”, a spus Ford într-un comunicat. „Monitorizăm îndeaproape situația și ajustăm programele de producție acolo unde este necesar.”
La nivel global, deficitul de cipuri va „continua până în 2022 și s-ar putea extinde până în 2023”, a declarat John Lawler, directorul financiar Ford, la un apel privind veniturile înregistrate la sfârșitul lunii octombrie.
Starea actuală a celor patru fabrici, conform companiei:
Köln, Germania: Producția pentru modelul Fiesta este oprită până pe 22 noiembrie.
Saarlouis, Germania: Producția modelului Focus urmează să fie reluată.
Valencia, Spania: Producția a fost reluată pentru vehiculele, inclusiv SUV-ul compact Kuga, dar zilele de întrerupere vor continua până în decembrie.
Craiova, România: Producția la uzina, care construiește SUV-urile Puma și EcoSport, a fost reluată în trei schimburi de la începutul lunii noiembrie.
SUV-ul este baza pentru Ford
Ford s-a concentrat pe producerea celor mai populare SUV-uri ale sale pe parcursul crizei care afectează industria auto. Puma a fost cel mai bine vândut vehicul Ford până în septembrie în regiune, cu vânzări în creștere cu 49%, până la 117.218 unități, potrivit datelor de la JATO Dynamics. Kuga este pe locul doi, în creștere cu 50 la sută, până la 83.371 de unități.
Vânzările Fiesta au scăzut cu 21%, până la 78.800, în timp ce Focus au scăzut cu 47%, până la 67.791, potrivit JATO.
„Producția pierdută în rândul tuturor producătorilor a fost de 2.016.790 în Europa de Vest și 841.987 în Europa de Est. La nivel global, aproximativ 10 milioane de unități au fost pierdute în acest an”, a spus Sam Fiorani, vicepreședinte pentru prognoza vehiculelor globale la AutoForecast Solutions, care urmărește efectele crizei.