Pandemia a digitalizat toată Europa – cât de în urmă este România

Pandemia a digitalizat toată Europa – cât de în urmă este România

Datorită pandemiei de COVID-19, oamenii, companiile și guvernele au trebuit să se adapteze situației, atât în Europa cât și la noi în țară. De aceea, anul trecut, infrastructura TIC și a serviciilor conexe a avut o tendință continuă spre transformarea digitală.

Uniunea Internațională a Telecomunicațiilor este agenția specializată a Organizației Națiunilor Unite pentru tehnologiile informației și comunicațiilor. Ea, împreună cu 193 de state și peste 900 de companii, universități și organizații, promovează inovarea în TIC.

”În timp ce majoritatea țărilor din întreaga lume se confruntă cu efectele pandemiei COVID-19, rolul TIC și al serviciilor, precum și al infrastructurii digitale pe care acestea se bazează, a devenit esențial pentru continuarea activității economice și sociale și pentru atenuarea impactului pandemiei”, arată UIT într-un raport.

Impactul pandemiei de COVID-19 a accelerat dezvoltarea digitală. Pentru a fi convinși că e așa, compania McKinsey a realizat o serie de sondaje pe parcursul anului 2020. Unul dintre ele a avut tema „Migrația digitală a Europei în timpul COVID-19” . În urma lui, s-a constatat că, în rândul consumatorii europeni, a sărit de la 81% la 95% ca urmare a crizei COVID-19. Sondajul a fost efectuat pe 20.000 de consumatori.

„Constatările evidențiază diferențe în ceea ce privește amploarea impactului între țările analizate, determinate de severitatea restricțiilor impuse pe diferite piețe în ceea ce privește circulația persoanelor și operațiunile comerciale, precum și de maturitatea digitală a piețelor respective. De asemenea, ele arată o creștere vizibilă a adoptării digitale pe toate piețele, reducând decalajul digital care exista între țările europene”, concluzionează compania McKinsey.

Unde se situează România ?

În România, rata de adopție a serviciilor digitale înainte de pandemie era de 64%. Acum este cu 25 de puncte procentuale mai mare. „Țările cu rate relativ scăzute de adoptare a tehnologiilor digitale înainte de COVID-19 au înregistrat cele mai mari creșteri” spun autorii studiului. Astfel, pandemia a accelerat transformarea digitală cu câțiva ani. România are o rată de adopție 89,6%, sub media europeană de 99,9%, dar peste media mondială de 75%.

În ceea ce privește serviciile și tehnologiile digitale, România are o rată de adopție de 89,6%, sub media europeană. Dar, este peste media mondială, de 75%.  Accesul și folosirea internetului situează România, cu un procent de 73,66%, la mijlocul clasamentului.

Cercetarea mai studiază și nivelul de competențele digitale. Sunt trei nivele de competență: competențe standard, avansate și de bază. La acest capitol, România nu stă bine. Ea se înscrie doar la competențe standard cu un procent de  20%.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și:
Etichete: