Nissan vrea să domine piața mașinilor electrice: ce investiții fac japonezii

Nissan vrea să domine piața mașinilor electrice: ce investiții fac japonezii

Nissan va investi 17,65 miliarde de dolari în următorii cinci ani pentru a accelera dezvoltarea vehiculelor electrificate cu 23 de noi modele în întreaga lume până la sfârșitul deceniului, împreună cu dezvoltarea revoluționară a bateriilor cu stare solidă.

CEO-ul Nissan, Makoto Uchida, a subliniat obiectivele, în timp ce a dezvăluit noua viziune pe termen lung a producătorului auto japonez, o foaie de parcurs numită Nissan Ambition 2030.

Prezentarea a inclus și dezvăluirea a trei vehicule concept care prefigurează următoarea generație a gamei Nissan și despre care poți să citești aici.

În următorii cinci ani, compania intenționează să introducă 20 de noi modele EV sau e-Power.

Ritmul accelerat al Nissan vine în timp ce industria se grăbește să investească sute de miliarde de dolari în electrificare, pe fondul înăspririi reglementărilor, îngrijorării cu privire la emisii și gusturilor schimbătoare ale consumatorilor. Cheltuielile viitoare ale Nissan vin peste cei 8,32 miliarde de dolari pe care compania i-a cheltuit deja până în prezent pe tehnologii de electrificare, a spus Uchida.

Susținerea continuă a Nissan pentru tehnologia hibridă o pune într-o tabără cu Toyota și alți rivali care pariază pe o trecere treptată la mobilitatea complet electrică.

Ambiții mari

Nissan a fost printre pionierii mașinilor electrice din lume, când a introdus hatchback-ul Leaf în urmă cu mai bine de un deceniu ca primul EV din lume, la preț accesibil, produs în serie. Dar a pierdut teren în cursa globală a vehiculelor electrice, pe măsură ce rivalii o trec în investiții și tehnologie.

Conform planului, Nissan dorește să lanseze bateriile cu stare solidă până în anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2029 și să pregătească o fabrică pilot în Yokohama, Japonia, încă din anul fiscal care se încheie pe 31 martie 2025.

„Bateriile vor fi cheia tranziției”, a spus Uchida. „Cu bateriile mai mici și mai subțiri, putem oferi configurații flexibile, cu performanțe mai dinamice, extinzându-se la segmente mai mari, cum ar fi camionete.”

Nissan prevede că bateriile inovatoare vor reduce timpul de reîncărcare la o treime din cel al bateriilor actuale, reducând în același timp costurile la 75 USD per kilowatt-oră, sub nivelul critic de 100 USD, până în anul fiscal care se încheie în martie 2029.

Investițiile de miliarde de dolari ale Nissan vor finanța, de asemenea, extinderea producției globale de baterii la 52 gigawați-oră până în anul fiscal încheiat în martie 2027, iar apoi la 130 de gigawați-oră până la sfârșitul deceniului. Acest lucru va fi realizat cu parteneri, a spus acesta, deși nu a menționat membrii alianței Renault sau Mitsubishi într-un comunicat de presă.

Nissan va intensifica, de asemenea, localizarea producției și aprovizionarea pentru electrificare, pe baza conceptului de hub pentru vehicule electrice EV36Zero pe care l-a creat în Marea Britanie. Compania va construi centre similare de producție de vehicule electrice în SUA și China. Nissan va amplifica acest lucru cu noi facilități de renovare a bateriilor în SUA până în martie 2025 și în Europa până în martie 2023.

Pentru a realiza planurile, Nissan intenționează să angajeze, de asemenea, 3.000 de angajați la nivel global în domenii avansate de tehnologie și inginerie.

Citește și: