Mercedes se confruntă cu o problemă globală: 1,3 milioane de mașini scumpe, întoarse în service

Mercedes se confruntă cu o problemă globală: 1,3 milioane de mașini scumpe, întoarse în service

Mercedes comercializează unele dintre cele mai scumpe autoturisme din piață. Asta nu înseamnă însă că sunt perfecte. Din acest motiv, nu mai puțin de 1,3 milioane dintre ele trebuie să se întoarcă în service pentru o intervenție de urgență.

Autoturismele Mercedes, ca multe altele de top, vin la pachet cu un mecanism automat de alertare a autorităților, în cazul unui accident grav. Practic, mașina cheamă salvarea și trimite, fără niciun fel de intervenție din partea ta, coordonatele GPS. Din păcate, în cazul unui număr record de mașini ale nemților, acele coordonate sunt greșite. Cu alte cuvinte, mașina sună la salvare, dar acea mașină nu te va salva niciodată, dacă te afli între viață și moarte, pentru că ajunge în altă parte. Mai mult decât atât, nu va salva nici alți oameni pentru că al tău autoturism inteligent a pus-o aiurea pe drumuri.

Conform raportului publicat de Car and Driver, Mercedes SUA cheamă în service 1,3 milioane de autovehicule ale producătorului produse între 2016 și 2021, datorită unei probleme la sistemul de apelare de urgență eCall. O problemă software poate duce la un eșec în a comunica locația potrivită a mașinii echipelor de intervenție. Este totuși important de reținut că eroarea apare doar în momentul în care există probleme cu sursa de energie a mașinii, dacă aceasta se defectează în timpul unui accident.

Problema este una mai veche, iar primele rapoarte legate de această situație cu potențiale consecințe nefaste au apărut în 2019 în Europa. La momentul respectiv, s-a declanșat o investigație după ce mai multe mașini de salvare s-au dus la locația greșită a unui accident în care au fost implicate Mercedes Benz-uri. Nu ajută nici faptul că afectează aproape întregul portofoliu de autoturisme Mercedes, de la seria A până la S-Classe.

Programul de întoarcere în service va fi inițiat în mod oficial începând cu data de 6 aprilie, dar s-ar putea remedia și printr-o actualizare de software pe calea aerului. Aceasta din urmă va fi însă disponibilă doar abonaților la serviciul online Mercedes Me. Toți ceilalți posesori afectat trebuie să meargă la reprezentanță.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: