Mai muncim de acasă, în 2022? Ce ne pregătesc patronii, de fapt
Numeroși români care muncesc în acest moment de acasă și-ar dori ca această tendință a pieței muncii să continue și în 2022. Dar, oare, așa va fi?
Munca de acasă a reprezentat un colac de salvare la care companiile au apelat, pe perioada pandemiei, ca singură soluție ce le-a permis să-și continue activitatea, într-o societate dominată de restricții împotriva răspândirii noului coronavirus.
Deși munca de acasă a fost implementată în regim de avarie, iar companiile nu aveau strategii bine puse la punct pentru acest scenariu, telemunca fiind, în general, o tendință nouă și timidă pe piața muncii de la noi din țară, ultimii aproape doi ani ne arată că angajații s-au obișnuit cu noul sistem și chiar începe să le placă. Nici companiile nu se pot plânge, deoarece studiile efectuate printre managerii români arată că productivitatea companiilor a crescut în această perioadă.
Continuă telemunca și în 2022?
Ei bine, se pare că da! O analiză K2S arată că această tendință nu va fi abandonată anul viitor.
„Companiile au început să pună în ultimul an pe piață beneficii noi atât pentru retenția angajaților din roluri – cheie, cât și pentru atragerea oamenilor noi, buni, în organizație. Între acestea se numără programele de relaxare mentală și fizică ce integrează neurostiinta, nutriția și tehnologii precum VR (realitate virtuală) sau inteligență artificială, flexibilizarea scopului și a programului de lucru prin orientarea spre termene și rezultate (în locul programului clasic 9.00-18.00), personalizarea sistemului de management al talentelor și succesiune, cu o perspectiva dincolo de promovarea ierahica sau funcțională,” declară Valentin Dima, Consultant Senior în cadrul K2S.
Competiția pe piața muncii rămâne intensă la final de an 2021, în contextul în care, în urmă celor 2 ani de pandemie, majoritatea companiilor au traversat procese complexe de transformare, iar acestea împreună cu tensiunea psihică a perioadei au adus o presiune crescută pe piață forței de muncă, resimțită în special de angajații din roluri – cheie ale companiilor, cu responsabilități mari.
Acestea fiind spuse, principala provocare a companiilor în 2022 va fi să găsească metode noi de motivare, atragere și retenție a „oamenilor buni” de pe piață, având în vedere că pachetul salarial nu mai este principalul motivator, iar nevoi secundare precum nevoia de echilibru și de sănătate emoțională, de recreere și relaxare, au ajuns în topul priorităților.