Lovitura primită de Dacia care îți schimbă părerea despre gigantul de la Mioveni: ce spun experții

Lovitura primită de Dacia care îți schimbă părerea despre gigantul de la Mioveni: ce spun experții

Autoturismele Dacia continuă să fie foarte populare printre amatorii de chilipiruri, cei care caută un raport preț/performanță foarte bun, dar acceptă și câteva compromisuri. Din păcate, acele compromisuri s-ar putea să-i coste scump.

Autoritatea nemțească TUV a publicat un raport referitor la mașinile la mâna a doua pe care ar fi bine să le cumperi. În mod previzibil, documentul cu pricina a inclus și autoturismele brandului Dacia. În mod regretabil, însă, mașinile românești sunt la coada clasamentului și sunt însoțite de un avertisment important. Cu alte cuvinte, reprezintă o investiție foarte proastă. Explicația pentru această decizie nici măcar nu este una exagerată.

Dacia nu merită cumpărată, la mâna a doua

Pentru ca topul TUV să nu se bazeze pe autoturisme de acum 20 de ani, a inclus mașini produse doar în ultimii 3 ani. Chiar și așa, Dacia a ieșit foarte prost în această analiză. Problema majoră cu autoturismele uzinei de la Mioveni au vizat faptul că, relativ repede după achiziție, se strică. Apar tot felul de defecte.

În spatele concluziilor s-au aflat toate inspecțiile tehnice de la companiile TUV din Germania, în număr de aproximativ 9 milioane efectuate între iulie 2019 și iunie 2020, conform car-recalls.eu. Ca referință, mașinile pe care ar fi bine să le iei la mâna a doua, pentru că se strică foarte greu, sunt Mercedes Benz GLC, Opel Insignia, Audi Q2, Hyundai I30 și Mazda CS30.

În cazul în care ești forțat de circumstanțe să-ți cumperi un autoturism la mâna a doua, evită orice model Dacia, dar și Fiat Punto, Renault Kangoo, Ford S-Max, Ford Galaxy și Ford Mondeo. În final, ar fi recomandabil să eviți orice autoturism care s-ar putea să fie produs la o uzină de pe meleaguri mioritice.

Ca exemplu, poți să iei Dacia Sandero, cea mai bine cotată dintre modelele de la Mioveni. Aceasta a ieșit pe poziția 116 în clasament, dintr-un total de 129. Probabilitatea unei defecțiuni la Sandero, conform TUV, este de 8,2% după 35.000 de kilometri parcurși. Problemele potențiale sunt legate de scurgerile de combustibil, de blocarea cheii în contact, dar şi de defecţiuni la airbag-ul şoferilor, care nu s-ar deschide la unele modele în cazul unui accident. În rest, Dacia Dokker este pe locul 124 (10% posibilitate de defecţiune la 46.000 km), Dacia Logan pe 125 (10,6% la 56.000 km), Dacia Lodgy pe 128 (10,9% la 48.000 km) şi Dacia Duster pe 129 (11,1% la 41.000 km).

Citește și: