Dacia face valuri pe meleaguri mioritice, după un an dificil: cu ce se mai laudă acum

Dacia face valuri pe meleaguri mioritice, după un an dificil: cu ce se mai laudă acum

Piața auto din România, la fel ca în fiecare alt colț al planetei, s-a contractat destul de mult în 2020, dar, în frunte cu Dacia și Ford, pare să-și revină pe final de 2021. Cifrele sunt îmbucurătoare.

Raportul Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) atrage atenția asupra capacităților de producție de pe meleaguri mioritice din domeniul auto. Cu această ocazie, aflăm că producția națională de autoturisme a ajuns, în primele 11 luni ale anului la nu mai puțin de 379.952 de mașini. Valoarea se află în scădere cu 6,12% față de aceeași perioadă din 2020, o particularitate destul de tristă pentru cei care sperau ca piața auto să revină la pragurile premergătoare pandemiei.

Vești bune pentru Dacia și Ford

Chiar dacă situația per ansamblu nu este una îmbucurătoare, trendul general este îmbucurător. Cu alte cuvinte, ne orientăm totuși către o revenire la performanța de producție pre-pandemie. O confirmare a acestui fapt este și dublarea producției de autoturisme din România ce se traduce printr-o revenire substanțială comparativ cu octombrie 2021.

Deși valorile sunt în continuare sub cele din 2019 pe întregul an 2021, în noiembrie, au fost construite cu 28.000 de autoturisme mai mult decât în luna a zecea pe întregul teritoriu al României, indiferent de producător.

Dacia continuă să facă legea în țara noastră când vine vorba de autoturisme. În uzinele de la Mioveni au fost create nu mai puțin de 25.880 de unități, în scădere cu aproape 10% față de aceeași perioadă a anului trecut, dar în creștere cu nu mai puțin de 90% față de octombrie. Destul de departe s-a aflat Ford, a căruit producție a fost luna trecută de 20.893 de unități, în creștere cu aproximativ 7% față de anul trecut și cu peste 350% față de octombrie.

Dacă tragem linia la început de decembrie, după 11 luni, România a reușit să producă 379.952 de autoturisme, cu 6,1% mai puține în comparație cu perioada similară din 2020. Scăderea este mai mică pentru Dacia, care a produs în perioada ianuarie – noiembrie 233.984 autoturisme, cu 2,6% în minus față de 2020. La Ford, scăderea adunată în cele 11 luni a fost de 11,2%, din cauza opririlor repetate, cu un volum total de 145.968 unități.

În cazul în care trendul de producție se menține, după luna decembrie, vom discuta de aproximativ 400.000 de vehicule fabricate în țara noastră. Din păcate, Dacia și Ford și nu vor reuși să depășească situația din 2020, un an foarte slab de altfel, când am discutat de 438.108 autoturisme. Ca referință, recordul în România rămâne cel stabilit în 2019, când a fost vorba de 490.412 mașini asamblate.

Citește și: