Lovitură incredibilă pentru WhatsApp: vorbim de sute de milioane de utilizatori. S-a aflat acum

Lovitură incredibilă pentru WhatsApp: vorbim de sute de milioane de utilizatori. S-a aflat acum

WhatsApp a stârnit ceva dezbateri aprinse din cauza noilor clauze. O țară a decis să se revolte împotriva noilor politici. Și are o mulțime de utilizatori.

WhatsApp a anunțat recent că-și actualizează lista politicilor de confidențialitate, dar noile clauze vin cu ceva modificări controversate. Una dintre ele se referă fix la partajarea datelor către Facebook și alte companii terțe care vor să cumpere reclamă. Utilizatorii s-au declarat deranjați de acest lucru.

Numai că nu prea s-a întâmplat nimic concret, în afară de amenințarea că vor migra spre aplicații ca Signal, spre exemplu.

India, însă, a decis să se revolte. Țara a cerut oficial renunțarea la noile clauze. Și e vorba de o piață extrem de importantă pentru WhatsApp, cu peste 400 de milioane de utilizatori care se bazează foarte mult pe această platformă.

India se ridică împotriva WhatsApp

Avertismenul vine de la ministrul Tehnologiei din India, care a decis să ia atitudine și să trimită o scrisoare oficială către oficialii WhatsApp. Acolo, oficialul își exprimă îngrijorarea referitoare la noile politici ale WhatsApp și ridică probleme legate de intimitatea utilizatorilor din țara sa. Aceste noi clauze ar urma să intre în vigoare în 15 mai, deși inițial termenul era stabilit pentru 8 februarie.

În urma criticilor, WhatsApp a făcut un pas înapoi. Dar pare că toate strategia e să facă apoi doi pași înainte.

Deocamdată, serviciul de mesagerie susținea că europenii sunt excluși. Dar nu e o confirmare că acest lucru va dura la nesfârșit.

Noile clauze ale WhatsApp sunt controversate. Prevăd partajarea cu Facebook (și companiile terțe care vor cumpăra reclame) a datelor personale generate de folosirea noilor funcții de shopping, precum și de convorbirile cu firmele. Nu e întâmplător faptul că India a decis să se revolte. Este una din primele țări în care WhatsApp și-a lansat noile servicii de plăți și cumpărături, având peste 450 de milioane de utilizatori în această țară.

Totul pentru ca Facebook să facă și mai mulți bani

Mișcarea WhatsApp are un singur scop în spate: cel comercial.  Pentru Facebook, o companie cu 99% din venituri provenind din reclame, WhatsApp reprezintă o șansă pentru a-și diversifica business-ul și pentru a se asigura că aceasta nu pălește în fața altora și nu e dată uitării de utilizatori.

Pe scurt, Zuckerberg vrea să pună WhatsApp la treabă și are un plan simplu: compania merge pe ideea că Facebook poate controla relația dintre branduri și consumatori – reclame pe FB și Instagram, spre exemplu – iar vânzarea propriu-zisă să fie făcută prin WhatsApp, sub o formă sau alta.

E nevoie de schimbarea politicii de confidențialitate, tocmai pentru ca acele date să fie monetizate. Mulți au renunțat deja la WhatsApp, dar deocamdată, impactul pare nesemnificativ.

DĂ PLAY ȘI FII MAI INFORMAT DECÂT PRIETENII TĂI
Citește și: