Jocurile pe Stadia ar putea deveni mai bune: anunțul Google pentru dezvoltatori
Google a făcut un anunț pentru dezvoltatori, în încercarea de a atrage cât mai mulți dintre aceștia, pentru a îmbunătăți jocurile de pe platforma sa de gaming Stadia.
Google încearcă să facă Stadia mai atractiv pentru dezvoltatori și editori și aduce o schimbare în ceea ce privește partajarea veniturilor. Cei care stau în spatele jocurilor lansate pe Stadia după 1 octombrie vor primi 85% din veniturile din vânzări, Google reducând cu 15%. Divizarea se aplică primelor vânzări de 3 milioane de dolari și va fi în vigoare doar până la sfârșitul anului 2023. Stadia va reveni la diviziunea de venituri curentă după acel moment.
Începând din această lună, noile titluri care se alătură liniei Stadia Pro în condiții actualizate vor primi o reducere a abonamentelor de 10 dolari / lună. Google va împărți 70% din aceste venituri editorilor, iar grupul va fi împărțit pe baza implicării jucătorilor. Google folosește un element numit „zile de sesiune” ca valoare cheie.
Fiecare zi separată pe care un utilizator o pătrunde într-un joc Stadia Pro este considerată o zi de sesiune. Astfel, dacă cineva joacă un titlu de două ori în 24 de ore, acesta este considerată în continuare ca o zi de sesiune. Google a făcut aceste anunțuri în timpul unei conferințe principale Stadia, la Summitul Google for Games. De asemenea, va introduce un program de afiliere Stadia Pro.
Jocurile de la Stadia vor cunoaște reale îmbunătățiri
Dezvoltatorii și / sau editorii vor primi 10 dolari pentru fiecare utilizator care accesează Stadia prin link-ul Click to Play și va deveni abonat Stadia Pro plătit după perioada de încercare de o lună. Ideea este de a oferi dezvoltatorilor și editorilor un stimulent pentru a-și promova jocurile Stadia Pro oriunde. Acest program va începe la începutul anului viitor.
Deși toate aceste schimbări vor aduce beneficii dezvoltatorilor și editorilor, probabil că atracția cea mai mare va consta divizarea veniturilor 85/15. Mișcarea ar putea fi benefică în cea mai mare parte pentru studiourile independente și editori, deși cei care au publicat deja jocuri pe Stadia vor pierde acest beneficiu.
Totuși, această abordare ar putea funcționa pentru Stadia. Magazinul de jocuri Epic și magazinul Xbox au o parte din vânzări de 12%, în timp ce vitrinele digitale ale Steam și ale consolelor încasează de obicei 30%.