07 sept. 2021 | 21:25

Industria auto, tot mai acaparată de criza microcipurilor: noile pronosticuri de la experți

ACTUALITATE
Industria auto, tot mai acaparată de criza microcipurilor: noile pronosticuri de la experți

Criza micro-cipurilor este aici și nu va dispărea prea curând, iar prognozele venite de la oamenii de top ai industriei nu sunt încurajatoare.

Înaintea de începerea salonului auto IAA din München, șeful grupului auto Daimler a susținut un discurs prin care a avertizat că actuala criză va continua. „Creșterea cererii pentru semiconductori va provoca dificultăți de aprovizionare industriei auto în 2022 și în 2023, deși până atunci deficitul ar putea fi mai puțin sever”, a afirmat directorul general Daimler AG, Ola Källenius.

„Câțiva furnizori de semiconductori s-au referit la probleme structurale în privința cererii. Aceste probleme ar putea avea influență în 2022, dar situația ar putea fi mai relaxată în 2023”, a mai adăugat acesta jurnaliștilor Källenius.

Totuși, în iulie, Daimler a anunțat un plan de investiții de 40 miliarde EUR pentru electrificarea gamei până în 2030, iar compania germană va avea, de asemenea, opt fabrici de baterii care sunt construite împreună cu mai multe companii partenere.

Daimler a spus că este gata pentru electrificarea completă a aprovizionării în 2030, dar a adăugat că va face acest lucru acolo unde condițiile pieței o vor permite. În pofida actualului deficit, grupul german speră că în trimestrul patru se va îmbunătăți aprovizionarea din partea propriilor săi furnizori de cipuri.

Cum este afectat grupul Daimler

Daimler este printre marii producători auto care au fost nevoiți să-și reducă producția în 2021, din cauza crizei de cipuri pentru industria auto. Directorul general al producător auto german BMW AG, Oliver Zipse, se așteaptă ca problemele în aprovizionarea cu semiconductori să se mențină și anul viitor.

La pachet cu actuala criză, vine și faptul că BMW a depășit Mercedes în ceea ce privește vânzările din prima jumătate a anului și vrea să vândă trei milioane de mașini până în 2030, ca și Audi. Källenius a spus că profitul este mai important pentru el decât volumul. „Mercedes-Benz dorește să vândă mașini cu tehnologie și estetică bună la prețuri premium, nu să alerge și să vândă mașini fără rentabilitate către companiile de închirieri auto”, a mai adăugat acesta.

Cu toate că are motive de bucurie și directorul general al BMW, Oliver Zipse se așteaptă ca problemele în aprovizionarea cu semiconductori să se mențină și anul viitor.

„Mă aștept ca acest deficit general de cipuri să continue în următoarele 6 – 12 luni, dar nu văd probleme pe termen lung, industria auto fiind un client atractiv pentru producătorii de cipuri”, a declarat șeful BMW.

Industria auto vrea să sărbătorească un nou început odată cu IAA Mobility din München, dar activiștii climatici au anunțat că vor organiza proteste masive. De altfel,  Ministrul de Interne al Bavariei, Joachim Herrmann, a anunțat „cea mai mare operațiune de poliție din ultimii 20 de ani”.