07 dec. 2021 | 14:25

Industria auto se luptă cu o producție întârziată, dar și cu un număr de înmatriculări scăzute

ACTUALITATE
Industria auto se luptă cu o producție întârziată, dar și cu un număr de înmatriculări scăzute

Autoritatea Germană pentru Transport Rutier a anunțat numărul total al autoturismelor înmatriculate în ultima lună și se poate observa o scădere cu 8% comparativ cu perioada similară a anului trecut.

În timp ce înmatriculările Tesla au crescut cu 234,1% în ritm anual, toate mărcile germane de automobile au înregistrat scăderi de două cifre fie că mă refer la  Audi, Volkswagen, Mercedes sau BMW.

Singura creștere a fost înregistrată în cazul vânzărilor de automobile electrice, care au reprezentat o cincime din înmatriculări, în fața automobilelor diesel, dar în urma celor pe benzină. În total, 34% din autoturismele noi înmatriculate au fost vehicule electrice şi hibride reîncărcabile, un nivel record.

Experţii şi federaţiile se aşteaptă ca piaţa auto din Germania să înregistreze o contracţie de aproximativ 10% comparativ cu anul 2020.

2021 este anul vehiculelor electrice

Piaţa auto germană nu a cunoscut o situaţie atât de proastă de la Reunificare”, susţine Ferdinand Dudenhöffer, într-un raport publicat luni. În timp ce în 2002 vânzările de automobile au fost afectate de închiderea reprezentanţelor, şi chiar a uzinelor auto, „efectele secundare ale pandemiei, sub forma penuriei de cipuri, turbulenţele de-a lungul lanţurilor logistice şi creşterea preţurilor la materiile prime au destabilizat piaţa auto mondială în 2020”, a explicat Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de studii auto de la Duisburg.

Potrivit acestuia, Germania a fost afectată în mod deosebit de criza semiconductorilor, care a dus la pauze masive în ceea ce privește producţia şi a provocat dezordine într-o mare parte a economiei, inclusiv în industria auto.

Datele publicate de Asociaţia Industriei Auto din Germania arată că producţia internă a constructorilor a scăzut cu 32% luna trecută până la 307.200 de autoturisme, ceea ce înseamnă o scădere de 12% față de anul trecut.

Din păcate, sectorul auto nu doar că nu a depășit complet criza, dar o eventuală îmbunătățire este preconizată abia în cursul anului următor, în timp ce relansarea efectivă va avea loc abia în 2023, estimează Ferdinand Dudenhöffer.